Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Op zo'n plek heb ik al weer een flinke tijd geleden een mooie smak gemaakt omdat onder aan een helling het rooster geheel ontbrak. Er was geen ontkomen aan. Ik kwam weer bij van de sirene van de ambulance. Na grondige check in (Belgisch) ziekenhuis heeft de politie mij terug naar mijn fiets gebracht en kon ik mijn weg vervolgen. Van de politie kreeg ik de tip de gemeente aansprakelijk te stellen, ik was niet de eerste!Geen wildrooster maar wel een zeer linke situatie (onderaan een klim in Haspengouw).
Het voorwiel en de voorvork hadden het overleefd dan?Bert van Sprang schreef: ↑wo 28 dec, 2022 21:41Na grondige check in een (Belgisch) ziekenhuis heeft de politie mij terug naar mijn fiets gebracht en kon ik mijn weg vervolgen.
Ergens tussen Brussel en Oudenaarden op de Ronde van Vlaanderen route. Al weer 10 jaar geleden, dus ik mag hopen dat het er niet meer zo bij ligt. Mijn vrouw en kinderen die ik aansluitend van Brussel Airport moest ophalen schrokken zich rot: hele hoofd in verband. Tevens de laatste keer dat ik zonder helm fietste.Kun je vertellen waar het is zodat anderen ook kunnen oppassen daar
Dat zal de niet-Nederlandstalige toeristen leren die te paard van onze mooie natuur willen komen genieten!
Ik wist uiteraard dat deze reactie zou komen. Bedenk dat als je een schok van 230 V overleeft de weerstand kennelijk behoorlijk hoog was want een stroom* van 10 mA door je lijf blijkt een probleem te zijn en 30 mA kan dodelijk zijn. 230 V en 10 mA betekent een weerstan van 230/0,01=23000 ohm. Dat noem ik geen goede geleiding. Gelukkig maar.Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 04 jan, 2023 13:30Water slechte geleider? Ik heb in het scheikundelokaal op school eens een elektrische schok in een bak water meegemaakt. En later op een Poolse jeugdherberg kreeg ik 'n schok van de dompelaar in een pan om aardappels te koken. In diverse films zie je vaak iemand geëlektrocuteerd worden bij een vallende föhn in de badkuip. En hoe dan bij een sidderaal?
Als ik zou zien dat stroommatten gebruikt zouden worden op plekken waar zout water van eb en vloed over de matten zouden gaan zou ik inderdaad wat voorzichtig worden ook al zou ik hopen op een stroombegrenzing in het systeem.Grandonneur schreef: ↑wo 04 jan, 2023 13:48Geleidend vermogen van zeewater is 100x hoger dan van drinkwater en 1000x hoger dan van regenwater. Ongeveer.