Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1338 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36042 berichten
Loonse en Drunense duinen? bij De Rustende jager?

net te laat en aan de andere kant bij de Roestelberg :(
Pfff... Dat is in my backyard en herkende ik binnen een tiende van een seconde. S.v.p. makkelijke plaatjes bij voorkeur 's avonds plaatsen wanneer ik mee kan doen. 😉
Dat gebeurt expres willem.m. Zo plaats ik alleen foto’s van molens als ik weet dat Martin een tijdje offline is.😜
Martin, snel gehandeld!

en inderdaad, had ik de beurt van Willem overgenomen dan was er een ander plaatje gekozen.
Terug naar Huissen Groningen.
Hier is dan de volgende, heb wel vaker langs gefietst.
Wat is dit en waar staat het?
Afbeelding 152-bew.jpg
Wat handig ontworpen voor mindervaliden... 🤔
Martin E. van Doornik schreef:
do 15 dec, 2022 13:59
Hier is dan de volgende, heb wel vaker langs gefietst.
Wat is dit en waar staat het?
Die hints maakten het wel eenvoudig. Binnen een minuut op te lossen.
Begon met zoeken op "central station karlstad". Dat is ook het antwoord op jouw eerste vraag.
Antwoord op jouw tweede vraag: hier.
willem.m schreef:
do 15 dec, 2022 15:28
Wat handig ontworpen voor mindervaliden... 🤔
Ach zullen die Zweden wel denken: beetje omrijden, kleine moeite toch? Links en Rechts.

En volgens dit bord dus naar links.
JanH, je hebt toch niet ge-lenst of ge-bingt? Is wel hiermee makkelijk te vinden. Ik dacht dat het wapen met "tre kronor" boven de ingang voldoende aanwijzing zou geven. Daaronder staat het bouwjaar MDCCCLXIX = 1869. Dat is voor spoorbegrippen vrij oud.
Inderdaad het "järnvägsstation" van Karlstad, Zweden. Eigenlijk ben ik daar nooit binnen geweest.
(ik was een paar uur weg, winkelen)
De volgende is voor jou.
do 15 dec, 2022 16:18
JanH, je hebt toch niet ge-lenst of ge-bingt?
Foei Martin, wat denk je wel van mij. :twisted:
De naar mijn gevoel Scandinavische uitstraling van het gebouw met jouw hint "heb wel vaker langs gefietst" leidde bij mij direct tot de zoekopdracht "central station karlstad".
Door jouw deelname aan Raad plaatje! met alles wat je daarop deelt ben je af en toe gewoon een open boek.
JanH schreef:
do 15 dec, 2022 16:40
do 15 dec, 2022 16:18
JanH, je hebt toch niet ge-lenst of ge-bingt?
Foei Martin, wat denk je wel van mij. :twisted:
De naar mijn gevoel Scandinavische uitstraling van het gebouw met jouw hint "heb wel vaker langs gefietst" leidde bij mij direct tot de zoekopdracht "central station karlstad".
Door jouw deelname aan Raad plaatje! met alles wat je daarop deelt ben je af en toe gewoon een open boek.
Dat is waar.... :oops:
Voordat ik een volgende plaats even wat anders. Ik heb me even bezig gehouden met ChatGPT (laatste tijd veel in het nieuws) en heb drie vragen gesteld over deelname aan het spel Raad plaatje! (omdat vraagstelling in het Engels moet heb ik dit spel omgedoopt in "guess the location of a picture", ChatGPT geeft de antwoorden wel in het Nederlands).

Vraag 1: An opinion in Dutch why playing the game "guess the location of a picture" gives so much fun

Ik denk dat het spelen van het spel "Raad plaatje!" zo leuk is omdat het ons uitdaagt om onze kennis en vaardigheden te gebruiken om de locatie van een afbeelding te raden. Het is ook leuk omdat het ons de kans geeft om nieuwe plaatsen te ontdekken en ons wereldbeeld te vergroten. Bovendien kan het spel ook een sociale activiteit zijn waarbij we met anderen kunnen spelen en onze vaardigheden kunnen vergelijken. Kortom, het spelen van "Raad plaatje!" kan leuk zijn omdat het ons uitdaagt, ons de kans geeft om nieuwe dingen te leren en ons in staat stelt om met anderen te communiceren en te concurreren.

Vraag 2: A sarcastic opinion in Dutch why playing the game "guess the location of a picture" gives so much fun

Ik denk dat het spelen van het spel "Raad plaatje!" zo leuk is omdat het ons de kans geeft om onze saaie, monotone levens een beetje op te vrolijken. Laten we eerlijk zijn, wat is er nu leuker dan het besteden van onze waardevolle tijd aan het raden naar de locatie van een afbeelding? Het geeft ons ook de kans om onze ongelooflijke geografische kennis te laten zien aan onze vrienden en familie. Kortom, het spelen van "Raad plaatje!" is een geweldige manier om onze tijd te verdoen en onszelf te laten zien hoe slim we echt zijn.

Vraag 3: A song why playing the game "guess the location of a picture" gives so much fun

Come and join the fun,
In this exciting game,
Guess the location,
Where the picture came.

It challenges our mind,
And opens up our eyes,
To new and wondrous places,
In this game, we can fly.

The world is vast and wide,
And there's so much to explore,
By playing and guessing,
We can learn so much more.

Come and join the fun,
In this exciting game,
Guess the location,
And let's all play the same.

Heb ook een Nederlandstalige variant maar dan lukken de rijmwoorden niet zo.

Kom mee en speel mee,
in dit leuke spel
van raad de locatie,
waar is de afbeelding vandaan?

Het uitdagen van ons brein,
ontdekken van nieuwe plekken,
samen met vrienden en familie,
dit spel geeft ons zoveel plezier.

De wereld is zo groot,
en we kunnen zoveel leren,
door te spelen en te raden,
waar de afbeelding is gemaakt.

Kom mee en speel mee,
in dit leuke spel,
raad de locatie,
en laat ons samen plezier maken.

-----
Ach ja, had even niets te doen.
Leuk! Ik heb iets soortgelijks voor het andere populaire topic Je nieuwste aanwinst gedaan en dat levert de volgende antwoorden op:

Vraag 1) An opinion in Dutch why the sharing of people's latest acquisitions is so popular
Het is moeilijk om een specifieke reden te geven waarom het delen van mensen van hun nieuwste aankopen zo populair is. Een mogelijke reden kan zijn dat mensen graag laten zien wat ze hebben gekocht en trots zijn op hun aankopen. Het kan ook een manier zijn om anderen te laten zien dat ze succesvol zijn en in staat zijn om dingen te kopen waar ze blij mee zijn. Het kan ook gewoon een leuke manier zijn om met anderen te delen wat je leuk vindt en hen op de hoogte te houden van wat er in je leven gebeurt.

Vraag 2) A sarcastic opinion in Dutch why the sharing of people's latest acquisitions is so popular
Een sarcastische reden waarom het delen van mensen van hun nieuwste aankopen zo populair is, zou kunnen zijn dat mensen echt graag willen laten zien hoeveel geld ze verspillen aan nutteloze dingen. Het is natuurlijk geweldig om te laten zien hoe materialistisch en oppervlakkig we kunnen zijn, en hoe we onszelf kunnen overtuigen dat we gelukkig zijn als we dingen kopen die we eigenlijk niet nodig hebben. Het is ook geweldig om te laten zien hoe weinig originaliteit en creativiteit er nodig is om onze sociale media-feeds te vullen met foto's van onze nieuwste aankopen. Kortom, het delen van onze nieuwste aankopen is geweldig omdat het laat zien hoeveel we waarderen en hoe goed we onszelf kennen.

Vraag 3) Can you write a poem on why sharing of people's latest acquisitions is so popular?
Sure, here is a possible poem on the topic:

"Why do we share our latest acquisitions
With the world, on social media feeds?
Is it to show our friends and relations
How much money we have, and what we need?

Or is it to prove that we're successful,
That we're living the life that we desire,
Filling our homes with stuff that's useless,
But makes us feel happy, warm, and inspired?

Perhaps it's just a way to connect,
To share our joy and our pride,
To let others know what we've bought,
And to keep them updated on what's inside.

Whatever the reason, one thing is clear:
Sharing our latest acquisitions is popular,
It brings us joy, and it brings us cheer,
And it helps us to feel like we're a part of something larger."

-----
Ach ja, had ook even niets te doen.
Ik wacht nog op het gebruik hiervan in het fietshelm topic. 🤣
Is it wise to wear a helmet on a cycling vacation?
Yes, it is always a good idea to wear a helmet when cycling, regardless of whether you are on a cycling vacation or just going for a ride around your local area. Wearing a helmet can help to protect your head and reduce the risk of serious injury if you are involved in a fall or collision. Additionally, many places have laws requiring the use of helmets for cyclists, so it is important to familiarize yourself with the local laws and regulations before starting your cycling vacation.

A sarcastic opinion on whether it is wise to wear a helmet on a cycling vacation?
Well, if you enjoy the feeling of cold, hard pavement against your skull and the thrill of potentially losing consciousness on the open road, then by all means, don't wear a helmet on your cycling vacation! Otherwise, you might want to consider the fact that helmets can help to protect your head and reduce the risk of serious injury if you are involved in a fall or collision. And, as a bonus, you'll be following the law in many places. So really, the choice is yours: helmet or no helmet? The risk of serious injury or death is totally up to you!

A poem on wearing a helmet on a cycling vacation
As you set out on your cycling vacation,
There's one thing that you must not forget:
A helmet to protect your head,
From bumps and bruises and the occasional threat.

With the wind in your hair and the sun on your face,
You'll feel like you can conquer any race.
But don't let your guard down, be sure to stay safe,
And wear that helmet to protect your noggin from any place.

Whether you're cruising down a mountain trail,
Or navigating city streets,
A helmet can save you from a nasty fall,
And keep you safe from head to feet.

So don't be afraid to strap it on tight,
And enjoy your cycling vacation with all your might.
With a helmet on your head, you'll feel like a king,
Ready to tackle anything the road may bring.

_____

Kom maar door met het nieuwe raadplaatje, zou ik zeggen.
Ik had dit (vond 4 wel interessant):
Arguments in Dutch why cyclists should wear a helmet
Er zijn een aantal argumenten waarom het dragen van een fietshelm aan te raden is:
1. Het dragen van een fietshelm kan de kans op hoofdletsel bij een ongeluk aanzienlijk verminderen.
2. Het is niet alleen goed voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van anderen. Als je betrokken raakt bij een ongeluk met een andere fietser of voetganger, kan een helm helpen om de gevolgen te beperken.
3. Tegenwoordig zijn er veel stijlvolle en comfortabele fietshelmen beschikbaar, dus je hoeft niet te kiezen tussen veiligheid en stijl.
4. Het dragen van een fietshelm kan ook een goed voorbeeld zijn voor anderen, vooral voor kinderen die zien hoe belangrijk veiligheid op de fiets is.
5. Uiteindelijk is het dragen van een fietshelm een verstandige keuze voor iedereen die op een fiets rijdt, ongeacht hun leeftijd of vaardigheidsniveau
ChatGPT aan de kant.

Nieuwe opgave (volgens mij een makkie):
KnipselHH.JPG
Edits: tekstueel
Jullie stellen wel de gemakkelijke vragen.
How can I find the location of where a photo was taken?
There are several ways to determine the location where a photo was taken. One method is to look for any landmarks or distinctive features in the background of the photo and then search for those on a map or using a search engine. Another method is to check the metadata of the photo, which may include GPS coordinates or other location information. If the photo was taken with a smartphone, you may also be able to use the location history of the device to determine where it was taken. Finally, if the photo was shared on a social media platform, you may be able to use the location tag or other information provided by the person who posted the photo to determine where it was taken.

En nu stop ik met ChatGPT (erg verslavend!)
Ja Martin, dat is hm.
Voor de meelezers: de locatie.

Martin mag de volgende plaatsen.