Dan ook meer weer een andere suggestie. Wij zijn ook op de SOS show geweest. Het blijft me tegenvallen hoeveel tenten bij regen matig zijn. Een droge instap is in plastictentenland nog steeds een vreemd woord. Ik denk dat de door jou geselecteerde Birdland er ook last van heeft. De Wechsel misschien niet, maar zou je daar je tassen nog in kwijt kunnen als het regent? Want dan ga je vast door de voordeur naar binnen. De Lightwave vindt ik er wat dat betreft beter uit zien. Je kunt wat tassen kwijt aan de rechterkant (gezien zoals de tent op de foto). Ik twijfel wel altijd over de windvastheid van tunneltenten (betekend: ik twijfel vaak niet). Dan dus eerder de G2 misschien. Die zie ik niet op de website staan die je hebt gegeven...?
Onze conclusie van de SOS tentenshow was dat we de Eureka Totokon 2 nader willen bekijken.
Mijn voordelen
- Veel ventilatie mogelijk, ook bij slecht weer.
- Zat ruimte voor tassen in voor en achter stuk.
- Leuke prijs.
- Ziet er wel goed afgewerkt uit.
- Lang slaapgedeelte (ik ben 1.92, dus vergelijkbaar probleem als Robbert)
Nadelen
- Geen ruimte voor kledingtassen in slaapdeel.
- Binnentent gaat eerst omhoog.
Twijfel
- Regent het echt niet in in het slaapstuk? Er zit iets een flap over en wegens de 2e opening aan de andere zijde kun je altijd van de wind af de tent in, maar helemaal top is het niet.
- Hoe goed is het doek (de coating)? Alhoewel ik niet overloop van vertrouwen heeft een collega van mijn vriendin deze tent 10 jaar lang 3 week per jaar op de motor gebruikt voordat hij exact dezelfde tent nog eens kocht (en daar kwamen we pas na de SOS show achter )
Als je groter wil kan je ook de El Captain 3 kiezen. Een minder luxe variant van de Totokon met een groter slaapgedeelte. De El Captain 2 zou ik zeker niet kiezen omdat het prijsverschil slechts EUR 30 is en de Totokon behalve meer luxe ook een betere coating heeft. Nog groter kan ook. Er is zowel een Totokon 4 als een El Captain 4
Onze conclusie van de SOS tentenshow was dat we de Eureka Totokon 2 nader willen bekijken.
Mijn voordelen
- Veel ventilatie mogelijk, ook bij slecht weer.
- Zat ruimte voor tassen in voor en achter stuk.
- Leuke prijs.
- Ziet er wel goed afgewerkt uit.
- Lang slaapgedeelte (ik ben 1.92, dus vergelijkbaar probleem als Robbert)
Nadelen
- Geen ruimte voor kledingtassen in slaapdeel.
- Binnentent gaat eerst omhoog.
Twijfel
- Regent het echt niet in in het slaapstuk? Er zit iets een flap over en wegens de 2e opening aan de andere zijde kun je altijd van de wind af de tent in, maar helemaal top is het niet.
- Hoe goed is het doek (de coating)? Alhoewel ik niet overloop van vertrouwen heeft een collega van mijn vriendin deze tent 10 jaar lang 3 week per jaar op de motor gebruikt voordat hij exact dezelfde tent nog eens kocht (en daar kwamen we pas na de SOS show achter )
Als je groter wil kan je ook de El Captain 3 kiezen. Een minder luxe variant van de Totokon met een groter slaapgedeelte. De El Captain 2 zou ik zeker niet kiezen omdat het prijsverschil slechts EUR 30 is en de Totokon behalve meer luxe ook een betere coating heeft. Nog groter kan ook. Er is zowel een Totokon 4 als een El Captain 4