Graag gedaan. Kijk wel uit met quoten, nu lijkt het in jouw forumbericht net alsof je bericht het in het geheel een citaat van mij is Na het afsluiten van het citaat pas je eigen tekst eronder zetten (-:
Als het alleen een krukje is, dan krijg je die bikepackend ook wel mee hoor
Hang je bagagegewicht er eens aan en ga eens proefrijden. Een titanium fiets kan erg comfortabel rijden, maar met bagage kan het ook te comfortabel worden. Verschilt per fietser, en ook doet de hoeveelheid van de bagage en de verdeling daarvan nog wat. Natuurlijk merk je het pas echt goed als je met 80kmh in de Alpen naar beneden dendert, maar zo kun je tijdens een proefrit wel alvast een aardige indruk krijgen.
Voordeel van een 26 inch mountainbike is dat er een hele hoop uit te wisselen is. Koop een tweede met net zoveel veerweg en hetzelfde remsysteem in de juiste maat en je kunt een hele hoop zo uitwisselen. Als je bijvoorbeeld al eens een knap handgespaakt achterwiel hebt laten spaken kan het zo over, net als achterderailleur, crankset en shifters.robgru schreef: ↑za 12 nov, 2022 11:58
Ik heb inmiddels een stevige band opgebouwd met de trouwe Stevens en om die zo maar af te danken zonder een heel goede reden is niet zo gemakkelijk ....
Ik heb wel een deukje in de bovenbuis door een val en in de achtervork bij het buitenblad is de ketting een paar keer vastgeslagen en een diepere groef achtergelaten, vraag mij af of daardoor de sterkte van de poot is afgenomen of niet....
Zelf erg veel fijne kilometers gemaakt met Santossen SCC, maar de 26 inch Travelmasters worden ook steeds goedkoper op marktplaats. Zie ook bijvoorbeeld dit topic:
viewtopic.php?f=8&t=37009
Alleen de voorvork zal lichter zijn dan jouw huidige (waarschijnlijk) verende, de rest vooral zwaarder ja Soms elk onderdeel maar een klein beetje zwaarder, maar onderaan de streep heb je het dan al snel over kilo's verschil inderdaad.robgru schreef: ↑za 12 nov, 2022 11:58
Een Santos of Avighon weegt al snel 16.17 kg afhankelijk van uitrusting en die Stevens 11kg en omdat ik ook omhoog moet af en toe is dat een voordeeltje..en ja ik weet het ik kan ook zelf natuurlijk 4 kg afvallen Mijn totaal gewicht is iets onder de 100 kg, fiets 11 kg bagage 20 ik 65 kg, , die 20 kg is voor lange reizen en kampeerspullen.
Mijn Koga zoals hier te zien doet 16.1 kilo zonder bagage zoals afgebeeld:
viewtopic.php?f=23&t=26905&p=432080#p432077
Daar zijn de spatborden en frameslot al vanaf, alleen de kettingkast zit er nog wel op. Verder naafdynamo, koplamp, Rohloff, grote brede antilekbanden... allemaal onderdelen die 'm zwaarder maken dan jouw fiets.