Met hogere snelheid over een parcours raggen vraagt, denk ik vooral in je kop, een stuur vaardigheid, deze kan je dan opdoen zonder de lichamelijke inspanning. Die training zou je best voordeel van kunnen hebben lijkt mij.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Met hogere snelheid over een parcours raggen vraagt, denk ik vooral in je kop, een stuur vaardigheid, deze kan je dan opdoen zonder de lichamelijke inspanning. Die training zou je best voordeel van kunnen hebben lijkt mij.
Er is wel inspanning want het kán hard werken zijn (zowel fysiek als mentaal). Downhillers hebben een hartslag van boven de 180, vrijwel zonder trappen. Maar da's natuurlijk wel wat anders dan met een e-MTB over een Nederlands baantje te fietsen
Oh zeker, de vele vrijwilligers die de drukbezochte vaste mountainbikeroutes onderhouden maken een hoop uren....
Die maken ook wel wat meer vlieguren dan de gemiddelde Nederlandse mountainbiker, die toch grotendeels beide wielen aan de grond houdt
Het is link op de fiets.Jurr schreef: ↑di 25 okt, 2022 20:28Toch lijkt me dat wel eens wat om te doen. Misschien toch maar eens een keer mezelf in de bescherming en fullface helm hangen, en met de skilift omhoog voor een clinic met vliegles van iemand die er verstand van heeft. Dan komen die geventileerde remschijven tenminste ook eens van pas
Ik heb als voetganger al een paar keer gemerkt dat fietsers op autosnelheid nog niet in mijn systeem zitten. Gelukkig liep het steeds goed af.
Tja, als je fietsers 25 jaar lang vertelt dat het vooral de verantwoordelijkheid is van de ander om te zorgen dat er niets gebeurt, dan verbaast me dit niet.
Ondanks het overgewicht probleem worden mensen tegenwoordig niet alleen ouder, ze blijven ook op hoge leeftijd actiever. Betreft preventief aan beweging doen, dat is een stuk genuanceerder. Gericht krachttrainen (wat iets heel anders is dan dag in dag uit met je lichaam te werken)is inderdaad een bewezen middel om nog langer actief te kunnen blijven.
Ik heb totaal niet het gevoel dat er geen regels zijn, dat er geen openlijk debat is en dat er zowel op EU als op nationaal als op lokaal gebied niet heel wat over wordt gesproken (en gedaan!). Er ligt echt een pak aan wetgeving over e-bikes (en de plaats ervan), daar waar het voor de gewone fiets (logisch!) al decennia vrijwel gelijk is gebleven.Leon schreef: ↑zo 13 nov, 2022 22:45Onze overheid denkt nu eenmaal dat zolang ergens nog niet veel doden mee zijn gevallen het wel veilig zal zijn. Die doden vallen uiteraard nooit in de ambtstermijn van onderhavige politicus en iets verbieden is electorale zelfmoord. Zie hier het resultaat: karretjes voor jongeren met bepaalde beperkingen.
Hoezo spreek je in de verleden tijd? Er zijn hier meer benzinescooters dan ooit en ze gaan (niet allemaal) harder dan ooit. Legaal zonder helm. (niet d3 snelheid us legaal, maar daar heeft men nooit serieus op gehandhaafd - ook een keuze)
Amsterdam heeft de helmplicht ingevoerd en dat is dus meteen een decimering (nog erger gok ik) van die krengen. En dat is dus meteen het bewijs dat de politiek (ook lokaal) wel degelijk dit soort beslissingen neemt.
Maar daar sla je de plank dus mis, er is wel degelijk een pak nieuwe wetgeving, Europees, Nationaal en Lokaal! Je verwijt dat de overheid niets doet of heeft gedaan gaat dwars tegen de realiteit in, namelijk dat er van alles gebeurd qua wetgeving en regulering. En dat andere steden Amsterdams voorbeeld gaan volgen? Dat is heel waarschijnlijk...En natuurlijk is er debat. Zo is er al meer dan 60 jaar debat over uitlaatgassen van benzinebrommers/scooters maar die dingen mogen nog steeds de weg op. Op een gegeven moment is het debat het probleem, als na elke niet-beslissing opnieuw gekozen wordt voor het debat.
Als je de ebike aanslaat als snorfiets was er op nationaal niveau niets veranderd. Op lokaal niveau had Amsterdam dan ook niets kunnen doen aan de scooter (die dingen gingen harder dan een s-pedelec) omdat ze daan de e-bike ook hadden geraakt (integraal helm op? Ik snap dat de meerderheid hier gierend van het lachen zou juichen, maar dat is de kind met het badwater wegdoen.De hele ellendig lange discussie over e-tweewielers in de wetgeving had men daarbij volledig kunnen skippen door de aanduiding van de energiebron uit de wetgeving te verwijderen. Maar helaas waren er andere belangen die meespeelden. Dan krijg je dus dikke pakken met vergeving en dus verwarring en grijze gebieden. Dat kost helaas een boel ongelukken.