Voor diegene die graag een Touring bij Decathlon willen kopen is het wellicht zinvol om de recensies van Decathlon op bijvoorbeeld Trustpilot te lezen. Het kan mogelijk veel teleurstelling en ergernis voorkomen. De mijne staat er nu ook op. Mijn allereerste review ooit, speciaal voor Decathlon. Omdat ik mij zo bijzonder stoor aan de gang van zaken.
Ik dacht de blije eigenaar te worden van een touring 900 want ik was één van de gelukkige die er één had kunnen bestellen. Er waren er maar tientallen beschikbaar voor Europa, vertelde de winkelmedewerker die ik aan de lijn had om mijn vragen te stellen. En dat stond zo ook op de site. Ik was er gelukkig op tijd bij. Na mijn bestelling zag ik het aantal in drie dagen afnemen naar 0. Een paar dagen later was er plots weer 1 stuk op voorraad en weer een aantal dagen later was ook die weg. Ik vond dat al vreemd...
Wordt ik eergisteren, bijna twee weken na mijn bestelling, gebeld dat er geen fiets voor mij beschikbaar is, maar ze wilde me graag een alternatief aanbieden. Het kwam er uit in dezelfde zin, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Niets ongewoons. Ik kan het gesprek wat verbazingwekkend was hier wel uittypen, maarja.. Ik kreeg gewoon geen fiets. Reserveren voor een volgende levering in December kon ook niet. Iets wat zo gek niet zou zijn aangezien Decathlon een fout had gemaakt. Kon niet en daar moest ik het maar mee doen.
Achteraf begon mij te dagen dat ze mogelijk expres de voorraad weer op 1 hebben gezet om al die kopers te lokken/misleiden met deze mooie deal. Het kan Decathlon echt niet zijn ontgaan in het geval de voorraad per ongeluk zomaar van 0 naar 1 zou zijn gesprongen... Ongetwijfeld dat veel mensen die dagen nog een fiets hebben gekocht... Ik denk dat Decathlon vervolgens willekeurig kopers is gaan afbellen om ze een alternatief aan te smeren. Ik denk namelijk dat de voorraad van dit online artikel de eerste paar dagen gewoon klopte. Ik heb de site constant in de gate gehouden voor andere maten omdat mijn vriendin zat te wachten op een M. De winkelmedewerker had mij namelijk verteld op welke datum de andere maten, met exacte hoeveelheid, online zouden komen. Ik zag de voorraad iedere paar uren heel langzaam slinken naar 0. Ik weet het niet zeker uiteraard maar gezien hoe dit verliep en het gesprek ging, is dit de indruk die ik heb overgehouden. Tsja, en je kunt niet tientallen of misschien wel honderden kopers die je moet afbellen compenseren door het reserveren van een fiets waar er straks maar tientallen van komen... Tsja. De vele negatieve reviews op trustpilot over vergelijkbare teleurstellende en frustrerende ervaringen rondom bestellingen, voorraad en service, sterken mij in dit idee. Of het nu bewust of onbewust is gegaan, super slecht natuurlijk. Blijft over dat ik wel de overtuiging heb dat ik een fiets gekocht had toen deze gewoon op voorraad was.
Wel heel erg jammer want ik keek erg uit naar mijn eerste nieuwe fiets ooit. En dan zo'n mooie... helaas. wellicht dat ik het later nogmaals probeer om er een te bemachtigen. Het voelt nu echter als een loterij, aangezien ik dus denk dat het zo is gegaan.
aanvulling: Exact hetzelfde gebeurd nu met de maat S. Deze is al dagenlang uitverkocht. Ik zie nu net dat er weer 1 stuk op voorraad is. En daaronder staat beschreven: nog maar enkele op voorraad.. Precies hetzelfde Let op. ze zijn er dus niet.