Het voordeel van dat gemeen synthetisch goedje dat enorm makkelijk water aantrekt is dat het water in de rem de rem van binnen niet aantast maar dus gebonden wordt aan de DOT remvloeistof.Ruud-H schreef: ↑ma 03 okt, 2022 11:18Ik sluit me volledig aan bij da Vinci en Sjefke: remvloeistof die in auto's wordt gebruikt is een gemeen synthetisch goedje dat enorm makkelijk water aantrekt. Precies dat is de reden waarom de vloeistof periodiek vervangen moet worden.
Minerale olie zoals Magura gebruikt heeft die eigenschap niet en hoeft daarom niet vervangen te worden.
Bij minerale olie gebeurd dat niet en als je jaren lang de olie niet vervangt komt er toch echt een smerige zooi uit, na het spoelen met verse olie in een Magura velg rem waar de olie na langer dan 5 jaar vervangen wordt is voor mij als monteur duidelijk merkbaar dat de rem hendel en zuigers een stuk beter functioneren.
Schrik er van dat er geadviseerd wordt om geen onderhoud aan een remsysteem te doen om dat dat niet nodig zou zijn.