Omdat het met polsen en schouders niet lukt om op een sportieve vakantiefiets te rijden (ik heb denk ik alles wel geprobeerd, inclusief ligfiets), ben ik genoodzaakt mijn toevlucht te nemen tot de stadsfiets. Daar kun je ook mee op vakantie. En met een BSP Hermitage met een Nexus 3 versnellingsnaaf en rollerbrakes (af en toe lopen tijdens afdalingen) is het me deze zomer toch gelukt een heel fijne vakantie te hebben in de Hoge Venen en Eifel (Vennbahnpad) en in Zuid-Limburg. Nu is het op dit moment zo dat na het vervangen van de ketting de versnellingen een beetje raar zijn gaan doen. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Wat gebeurt er? Ik rijd in de 2e versnelling. Na stilstaan voor een stoplicht o.i.d. en wegrijden, trap ik in zijn 1. Door de shifter iets op spanning te brengen (blijft nog wel in 2 staan), kan ik weer in 2 trappen. Maar het is een probleem en het herhaalt zich, en af en toe doortrappen tijdens het fietsen komt zo nu en dan ook voor. Ik heb de versnellingen opnieuw afgesteld en de eerste ritjes gingen goed, maar daarna toch weer hetzelfde probleem. Wat kan er aan de hand zijn? Ik denk zelf aan de clickbox die er vaak af- en opgeschroefd moest worden omdat de ketting (een van de matigste onderdelen van deze fiets) heel vaak gespannen moest worden (het geluid van slepen in de kettingkast was irritant). De stift lijkt normaal als ik die vergelijk met afbeeldingen van nieuwe op internet.
Ik hoor het graag als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat de oplossing is. Alvast veel dank!
Wat gebeurt er? Ik rijd in de 2e versnelling. Na stilstaan voor een stoplicht o.i.d. en wegrijden, trap ik in zijn 1. Door de shifter iets op spanning te brengen (blijft nog wel in 2 staan), kan ik weer in 2 trappen. Maar het is een probleem en het herhaalt zich, en af en toe doortrappen tijdens het fietsen komt zo nu en dan ook voor. Ik heb de versnellingen opnieuw afgesteld en de eerste ritjes gingen goed, maar daarna toch weer hetzelfde probleem. Wat kan er aan de hand zijn? Ik denk zelf aan de clickbox die er vaak af- en opgeschroefd moest worden omdat de ketting (een van de matigste onderdelen van deze fiets) heel vaak gespannen moest worden (het geluid van slepen in de kettingkast was irritant). De stift lijkt normaal als ik die vergelijk met afbeeldingen van nieuwe op internet.
Ik hoor het graag als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat de oplossing is. Alvast veel dank!