door
123456 » do 29 sep, 2022 07:43
Even los van dat agressieve gedrag van een één persoon dat ik niet wil goedpraten, heb ik enkele verduidelijkingsvragen om je reactie te begrijpen:
LeonV schreef: ↑do 29 sep, 2022 02:19
... Je verwacht geen wielrenner die met 50km/h over dat fietspad raast. Ik stak over en die wielrenner moest remmen en uitwijken. ...
Hoe hard mag men daar rijden?
Hoe weet je dat de wielrenner 50 km/u reed?
(50 km/u is de snelheid in een supersnelle touretappe of van een toptijdrijder.)
Keek jij zelf goed of er iemand aan kwam?
Maakte je gebruik van een duidelijke oversteekplaats, zoals een zebrapad?
LeonV schreef: ↑do 29 sep, 2022 02:19
... ik merk wel echt dat er een bepaalde agressiviteit onder wielrenners is. Hoezo ga je los op iemand terwijl je zelf fout bent? Ik dacht meteen bij dit verhaal dat er een overmatige agressiviteit aan de hand was door mijn ervaring. ...
Waarom ontbreekt ook hier zelfreflectie?
Waarom generaliseer je jouw ervaring naar een hele groep wielrenners?
Verder:
- Ik kan me voorstellen dat iemand van een bijna-aanrijding erg schrikt en emotioneel wordt. Een valpartij is niet niks en je kunt er de rest van je leven last van houden. En nogmaals, ik wil hiermee agressie niet goedkeuren - dat is gewoon fout.
- Over het gedrag van groepen fietsers (wielrenners, ebikers, pubers, ouderen etc) zijn al vele topics op dit forum, inclusief pogingen om n=1 situaties als argument te gebruiken om hele groepen over één kam te scheren en te
bashen.
- Het topic waar we ons nu in bevinden gaat over wat je zelf doet bij verstoring van de nachtrust (tijdens fietsvakanties).