https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... t-spuugzatEuropese spoorwegmaatschappijen hebben nog drie maanden om met een plan voor een samengevoegd ticketsysteem te komen, anders krijgen ze een boekingsapp opgedrongen door de Europese Commissie.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... t-spuugzatEuropese spoorwegmaatschappijen hebben nog drie maanden om met een plan voor een samengevoegd ticketsysteem te komen, anders krijgen ze een boekingsapp opgedrongen door de Europese Commissie.
Dat er iets nodig is binnen Europa met treinboekingen is duidelijk.eindgebruiker schreef:plan voor een samengevoegd ticketsysteem
Volgens mij is het echte probleem dat sinds het eerste spoorboekje gedigitaliseerd werd en op floppy uitkwam (en daarbij veel gemakkelijker werkte dan alles wat daarna kwam) er gewoon bar weinig is gebeurd om alles wel op elkaar af te stemmen.
Maar daarmee ben je overgeleverd aan de grillen van de app. Of het algoritme van die app. Of aan weet ik wat.ThomasG schreef:Via bahn.de kan ik gewoon een reis plannen ....
Echt niet met fiets. Op Bahn.de kan je een ticket boeken van Berlijn naar Amsterdam in de ICE maar niet met fiets. Je kan wel een ticket boeken van Berlijn naar Bad Bentheim met een ticket en reservering voor je fiets. Maar zodra de reis internationaal wordt, kan dat niet. Dus eens met betoog: leuk zo’n Europese app maar als je nog steeds niet kunt boeken met fiets, heb je er geen drol aan.
Dat is toch precies wat ik zeg? Je kan de dienstregeling inzien en daarmee een reis plannen, maar je kan geen ticket boeken. Daarom zou een internationaal ticketsysteem welkom zijn.Belle schreef: ↑di 27 sep, 2022 12:40Echt niet met fiets. Op Bahn.de kan je een ticket boeken van Berlijn naar Amsterdam in de ICE maar niet met fiets. Je kan wel een ticket boeken van Berlijn naar Bad Bentheim met een ticket en reservering voor je fiets. Maar zodra de reis internationaal wordt, kan dat niet. Dus eens met betoog: leuk zo’n Europese app maar als je nog steeds niet kunt boeken met fiets, heb je er geen drol aan.
Je kan wel internationale tickets boeken en kopen. Voor personen.ThomasG schreef: ↑di 27 sep, 2022 12:52Dat is toch precies wat ik zeg? Je kan de dienstregeling inzien en daarmee een reis plannen, maar je kan geen ticket boeken. Daarom zou een internationaal ticketsysteem welkom zijn.Belle schreef: ↑di 27 sep, 2022 12:40Echt niet met fiets. Op Bahn.de kan je een ticket boeken van Berlijn naar Amsterdam in de ICE maar niet met fiets. Je kan wel een ticket boeken van Berlijn naar Bad Bentheim met een ticket en reservering voor je fiets. Maar zodra de reis internationaal wordt, kan dat niet. Dus eens met betoog: leuk zo’n Europese app maar als je nog steeds niet kunt boeken met fiets, heb je er geen drol aan.