stef schreef: ↑vr 06 jan, 2023 09:38
Ik ben bezig met de tool te converteren naar Open Street Maps, qua dataset komt dat voor 98% overeen met de set van Archies.
Ik heb een tijdje geleden al z'n tool gemaakt en hem uitgebreid met een mogelijkheid het verschil tussen de laatste Archies .gpx en de OpenStreetMap data te bepalen:
30817 campings from archies_europe_20220901.gpx
camp_sites: 21975 nodes, 24553 ways 1271 relations from camp_site_europe.opl
Brute force matching for distance limit = 200 meter
19716 overeenkomsten, 10971 uniek archies, 27928 uniek openstreetmap
130 dubbele matches archies, 146 dubbele matches osm
Ik zie dus dat 64% van de campings van archies in osm te vinden is (op basis van locatie), 36% van de archies camping is niet in osm te vinden. Wel heeft osm nog veel meer campings die niet in archies te vinden zijn.
Meer campings in osm is goed zou je zeggen; ik weet dat niet zo zeker. Ik weet inmiddels dat je campings met "access=private" (595) er uit moet filteren maar ik vermoed dat er meer filtering nodig is om te zorgen voor niet te veel campings die niet goed zijn.
Ik vraag me af hoe je aan de 98% komt, de bovenstaande cijfers laten een compleet anders plaatje zien.
Over hoe:
Ik heb een planet file (71 GiB, gebruik hem ook voor andere doelen) en werk die ongeveer 2 maal per week bij met
osmupdate, dat is volgens mij de makkelijkste manier.
De camp_sites filter ik eruit met
osmium-tags-filter: osmium tags-filter:
osmium tags-filter planet.pbf --overwrite nwr/tourism=camp_site -o camp_site.pbf