Het blijft persoonlijk, maar velen hier zweren bij een (geveerd) leren Brooks zadel, zoals de Champion Flyer voor sportieve fietsen met een min of meer recht stuur. Gebruik verder de zoekfunctie van dit forum.
Wim
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het beste is de keuze die je ruim vóór de tocht maakt zodat je na een paar dagen niet voor verassingen komt te staan. Ga naar een fietsenmaker die je een aantal zadels laat proberen.janoost schreef:Voor een fietstocht door Europa wil ik een zadel op mijn traveller fiets? Welke is de beste keus?
Ik heb in mijn leven al enige ervaring opgedaan met "last van je achtwerwerk" door fietsen.Peter_K schreef:Of je geen last van je achterwerk krijgt tijdens het fietsen wordt trouwens vooral bepaald door het feit of je fiets de goede maten heeft.
De lengte van je frame is nogal bepalend voor de manier waarop je op je zadel zit, en die lengte kun je niet makkelijk aanpassen. Noch zijn de gevolgen van een verkeerde lengte op een andere manier op te vangen (je zadel kun je slechts over een beperkte afstand naar voren/achteren schuiven).GerdC schreef:Kortom ik begrijp werkelijk niet wat "last van je achterwerk" te maken heeft met de maat van je fiets?