door
Jurr » vr 19 aug, 2022 08:26
Fietsjegezocht schreef: ↑vr 19 aug, 2022 08:19
[...]
Heeft iemand verstand van oude fietsen? Ik heb mijn Gazelle tour populair op marktplaats gezet, vind het moeilijk om de prijs te bepalen. Er is best veel animo voor.
Ik heb gekeken naar soortgelijke fietsen maar de prijzen lopen erg uit elkaar.
https://link.marktplaats.nl/m1874746956
Lijkt me een prima stadsfiets.
Wat meer foto's maken en de fiets zoveel mogelijk ontdoen van persoonlijke accessoires zoals de kralen om de spaken helpt vaak wel. Je zegt dat er Schwalbe Marathon banden op zitten, dat kan prima op de foto bijvoorbeeld. En mooi dat ze erop zitten, maar hebben ze nog wel profiel of zijn ze bijna versleten? Een foto kan dat prima laten zien.
Ook verkoopt iets doorgaans beter als er een vraagprijs bij staat, het bieden daarnaast erbij kan wel helpen om de geïnteresseerden tegen elkaar wat op te laten bieden. Verder vermeldt de advertentie versnellingen in de kenmerken, hoeveel vindt men dan vaak wel leuk om te weten.
Zolang de roest oppervlakteroest is en niet structureel is het niet zo spannend, als je er detailfoto's bij zet kunnen geïnteresseerden dat ook zelf zien. Met een tientje bij de Action kun je ook de verlichting weer op batterijen werkend hebben. Als het geen hele oude klassieker is helpt dat zeker voor een stadsfiets wel bij verkoop wel als dat gewoon werkt, maar bij een racefiets of mountainbike wil je dat bij verkoop er juist af hebben