Ruud-H schreef: ↑vr 19 aug, 2022 11:05
Voor mij is dit zo'n beetje de optimale kruising:
20220418_121200.jpg
Alleen het stuur vervangen door een recht exemplaar en je hebt een lichte fiets die zowel op asfalt als op onverhard goed vooruit komt. Ik rijd er zelf MTB routes mee in Limburg. Daarbij merk ik dat ruim 90% ervan goed te rijden is. De rest lukt met aangepaste snelheid ook.
De enige minpunten die ik zelf ondervind zijn het ontbreken van bevestigingsmogelijkheden voor tassen op de voorvork en de maximale bandbreedte van 43 mm.
Érg mooie fiets. Kan me helemaal vinden in je verhaal. De hemelsblauwe Racert kan max 37mm hebben, is ongeveerd, kan er toch prima bijvoorbeeld de routes op de Utrechtse heuvelrug mee rijden. Overal waar het iets minder onverhard is (gravel..) is de fiets echt véél vlotter dan mijn MTB. Met 35mm slicks richting racefiets. En de bagagecapaciteit is royaal, en simpel.
één fiets is niet beter of minder dan een ander. Het gaat om wat je ermee wilt.
Gister bijvoorbeeld Zeist en Austerlitz gereden. Dat gaat sneller op de MTB. Fiets lost nu eenmaal makkelijk een hoop gedoe voor je op. ik viel nu vooral stil op mul zand en vele blootgelegen boomwortels. De absolute meerwaarde van de gravelfiets is (voor mij) dat dat veel dynamischer fietst. Meer sturen, reageren, corrigeren. Voor het totale lichaam&geest. Daarom dat ik er veel meer plezier, uitdaging, voldoening en bevrediging uit haal. En da's nou net de reden voor fietsen (voor mij)