Laat ik weten. Ben zelf ook heel benieuwd. Ik zet in ieder geval bluetooth en wifi uit.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Laat ik weten. Ben zelf ook heel benieuwd. Ik zet in ieder geval bluetooth en wifi uit.
Ik had zelf vroeger een compacte AA lader mee. Ik meen dat de GPSMap 66 ook via USB opgeladen kan worden, zij het heel langzaam.DeFiets schreef: ↑za 23 jul, 2022 11:29Ik ga voor een accupack zodat die gevoed kan worden vanuit de naafdynamo via een cycle2charge. Dat lijkt mij het praktischste en meest duurzame. Na 3 dagen was ik door de 6 Eneloops heen en stapte over op Alkaline (ik had hier vooraf niet verder over nagedacht)
Bij mij lukt het meestal wel in een avond plus een nacht. Voordeel van zo'n traag 5V USB-ladertje is het lage gewicht en dat het in een powerbank (of een bufferaccu die door de naafdynamo gevuld wordt) geplugd kan worden. Ook handig op een camping waar je liever geen spullen in het washok achterlaat.
Om de GPS de batterijen op te laten laden moet er een knopje in het batterijcompartiment van de GPS ingedrukt worden, zie bij de pijl op de foto. Het accupack heeft een omhulsel dat dit knopje automatisch indrukt, gewone AA-batterijen doen dit niet. Dit is denk ik gedaan om te voorkomen dat niet oplaadbare batterijen onder stroom komen te staan als je de GPS aan je PC aansluit, daar kunnen ze waarschijnlijk niet tegen. Dit is bij de Oregon 600 & 700 en de GPSMAP 64, 65 & 66.
Werkt met de eerder genoemde hack ook met mijn GPSMAP 64S.
Ik denk dat dat komt doordat de meesten ofwel een track van derden volgen, zoals een route uit een boekje van bijvoorbeeld Benjaminse, ofwel buiten de GPS een track maken op een handiger apparaat met betere routering en meer mogelijkheden. De GPS dient dan alleen om het lijntje na te rijden.