Iedere fm mag zelf bepalen welk werk hij wel of niet aanneemt, maar het is ook een stukje communicatie. Nu zit de branche met een luxe probleem, er is meer werk dan men aan kan, maar er komt weer een tijd dat het net anders om is. Wanneer je als fm uitlegt dat het druk is en dat eigen klanten prioriteit hebben, dan kan je het niet leuk vinden, maar de meeste mensen zullen dat niet als onrechtvaardig beoordelen. Aan zo’n fm blijft geen negatieve herinnering kleven. Wanneer een fm botweg weigert, omdat je de fiets bij een andere fm of via internet gekocht hebt, terwijl hij zelf duidelijk tijd over heeft, dan zou ik dat als klantonvriendelijk ervaren en houd daar dan een negatieve herinnering aan over en naar die fietsenmaker ga ik later nooit meer.
Ik zou me ook goed voor kunnen stellen dat, om redenen die @alma genoemd heeft, een fm voor werk aan niet bij hem gekochte of in onderhoud zijnde fietsen puur op basis van actueel uurtarief zou werken en andere tijd afspraken zou maken. Maar dat zijn allemaal zaken die voor de meeste klanten prima uit te leggen zijn.
Ik zou me ook goed voor kunnen stellen dat, om redenen die @alma genoemd heeft, een fm voor werk aan niet bij hem gekochte of in onderhoud zijnde fietsen puur op basis van actueel uurtarief zou werken en andere tijd afspraken zou maken. Maar dat zijn allemaal zaken die voor de meeste klanten prima uit te leggen zijn.