Ik denk wel dat de elektrische fiets (zeker in Vlaanderen) een positieve evolutie heeft veroorzaakt. Want een enorm groot deel van de elektrische fietsers had anders sowieso met de auto gereden.
Ik denk dat de e-bike ook niet enkel voor het gemak van het fietsen wordt gekocht. Vooral ook om het gemakt van het "snel" fietsen. Moesten die fietsen maar 15km per uur gaan dan zou er veel minder animo voor zijn denk ik. Veel mensen vinden 25 zelfs niet genoeg. 2 van mijn collega's hebben hun fiets laten opvoeren zodat hij 35 fietst.
Of je de e-bike echt handig kunt noemen weet ik niet. Want er zijn toch veel mensen die er mee vallen omdat ze eigenlijk nooit fietsen. Om dan ineens met 25 over de weg te knallen is toch andere koek. Zeker in de bochten laten zich veel verassen door de snelheid.
Voor de lichamelijke gezondheid is het toch wel een positieve evolutie denk ik. Voor het klimaat een stuk minder.
Ik denk dat de e-bike ook niet enkel voor het gemak van het fietsen wordt gekocht. Vooral ook om het gemakt van het "snel" fietsen. Moesten die fietsen maar 15km per uur gaan dan zou er veel minder animo voor zijn denk ik. Veel mensen vinden 25 zelfs niet genoeg. 2 van mijn collega's hebben hun fiets laten opvoeren zodat hij 35 fietst.
Of je de e-bike echt handig kunt noemen weet ik niet. Want er zijn toch veel mensen die er mee vallen omdat ze eigenlijk nooit fietsen. Om dan ineens met 25 over de weg te knallen is toch andere koek. Zeker in de bochten laten zich veel verassen door de snelheid.
Voor de lichamelijke gezondheid is het toch wel een positieve evolutie denk ik. Voor het klimaat een stuk minder.