Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets iets 'vrouwelijker' maken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fiets iets 'vrouwelijker' maken

s0lar schreef:Een driehoek is altijd het sterkste.
Inderdaad en een echt mixte-frame heeft niet alleen een driehoek in het verticale vlak, maar ook nog een in het horizontaal-diagonale vlak.

Gerd

GerdC schreef:
s0lar schreef:Een driehoek is altijd het sterkste.
Inderdaad en een echt mixte-frame heeft niet alleen een driehoek in het verticale vlak, maar ook nog een in het horizontaal-diagonale vlak.

Gerd
De sterkste driehoek is een gelijkzijdige en die in een herenframe benadert dat veel beter dan die in een mixte frame.

Hi Solar,

als je kijkt naar dit mixed frame begrijp je wat er bedoelt word:

Afbeelding

Bij dit frame heb je zelfs meer driehoeken dan bij een heren frame....

Bas

GerdC schreef:
liz schreef:Mijns inziens zou een serieuze fietsenmaker geen slapper-dan-nodige ('dames', 'mixte') frames moeten verkopen aan mensen die met bagage in heuvelig of bergachtig gebied willen fietsen.
website Team Estrogen schreef:A "mixte" frame and a "women's" bike frame are not at all the same thing. A true Mixte bike frame has two parallel bars that run from the handlebar stem, pass on either side of the seat post and run back to the rear hub. A mixte frame is as strong or stronger than a man's frame, though it weighs a bit more.
Ik vraag mij af of er onderzoek bekend is naar de vraag een echt mixte-frame niet minstens even sterk en stijf is als een mannen-frame? Mijn gezond verstand en technisch inzicht zegt dat dit geenszins uitgesloten is.

Gerd
Een mixteframe is minder efficient. Maar als je er meer ijzer tegen aan gooit kun je het uiteraard wel stijf genoeg krijgen. Dat is alleen wel meer werk dan twee 12mm buisjes van voor naar achteren trekken, en ach weten die vrouwen veel ;)

anders gaan we ff off topic ofzo,

kom op mensen, gooi creativeit in de strijd. Doe suggesties
Want als we het over frames etc. gaan hebben. En wat wel en niet een heren/dames/mixed fiets is, kan dit draadje worden verplaatst naar materiaal bijv.

Marius

Dank voor al jullie geweldige ideeen! Het is duidelijk dat ik iets mis door nooit door Amsterdam te fietsen, waar het blijkbaar allemaal zo te zien is. Het zou lekker bont worden zo. Ga ik zelf nog verkleed op mijn fiets zitten met een bordje: mobiliteit is CX Fun!

Natuurlijk beschouw ik mijn fiets als gewoon functioneel, maar ik ben wel gevoelig voor een kleine vrouwelijke touch. Zo'n fietstuin op de bagagedrager lijkt me leuk. Ik heb het nog nooit gezien, maar kan het me helemaal voorstellen. Waar koop je zo'n ding? Met 'googelen' vind ik het niet.

Karin

Door mijn slechte been heb ik een damesfiets omdat dat gemakkelijker op en af stapt. Het vlinderstuur heb ik vervangen door een gewoon stuur die ook nog zo hoog mogelijk staat omdat dat minder nekklachten geeft. Op mijn zadel zit een “schapenbontje” wat echt helpt tegen zadelpijn. De fiets is ook nog eens grijs.

Mijn ex-vriendje noemde het een truttenfiets. Maar hij zat thuis met zijn stoere koga fiets hangend boven zijn bed en ik deed er wat mee.

Fietsjunks zou dit absoluut een mutsenfiets vinden.

En ik zelf? Mooi is hij niet, en ja hij ziet er erg “vrouwelijk” uit. Wees blij dat jij kan kiezen voor een fiets met een stoerdere uitstraling, maar belangrijk is het niet toch? Als het voor jou maar fietst.

Een fiets die de meeste mensen als “herenfiets” zien heeft als voordeel dat ze denken dat er een man in de tent slaapt. Lijkt mij veiliger met wild kamperen.

Fiets-ster,

Neem het niet te zwaar.
Natuurlijk passeren op dit Wereldfietserforum een hoop non-essentials de revue. Maar zonder non-essentials zou het leven een stuk minder aantrekkelijk zijn.

Nou ben ik nog steeds benieuwd waar ik zo'n stukje fietstuin voor op de bagagedrager kan kopen.

Karin

veni vidi fietsie

Lekker zelf samenstellen. Plastic gras en planten kun je vinden bij de Xenos. Vastzetten met tie-raps, dat geeft een goede basis. En laat daarna je fantasie de vrije loop, want de leukste tuinen zijn de "gekke" tuinen.

Ik heb trouwens geen tuin op de bagagedrager, want die wordt teveel geplet door eventuele bagage. Bij mij hangt de tuin om het stuur, een soort van hangende tuinen dus. Hou er wel rekening mee dat er in je "tuin" "geplukt" gaat worden. Dus maak het niet te duur.

Afbeelding

Heb je der ook fotokes van??

:D :) :D 8) :roll:

Grinnik b@se, tijdens het typen van mijn vorige post bedacht ik me al dat er een foto bij moest, en realiseerde ik me dat ik nog geen foto had. Dus die ga ik morgen maken.

De tuin hangt wel aan mijn stadsbarrel, die elke nacht hier buiten voor mijn deur, en op doordeweekse dagen op het station staat. Het wordt dus geen foto van een wereldfiets.

cjmholthuis schreef:Fiets-ster,

Nou ben ik nog steeds benieuwd waar ik zo'n stukje fietstuin voor op de bagagedrager kan kopen.
Tuincentrum?
(kwam ooit in Frankrijk een bakfiets tegen met een echte groentenkist vol goudsbloemen achterop)
(en wie is oud genoeg om zich die plastic vaasjes met zuignap voor in het 60-er jaren autointerieur te herinneren :D )

Goed, ik heb even een foto gemaakt. Hoop dat het goed gaat met het plaatsen;

Afbeelding

Mijn tuin hangt er nu twee weken en in die tijd is het windmolentje "verdwenen" die heb ik nu vervangen door de vogeltjes. Een uitgebreidere tuin kun je ook maken door een mand of krat op de bagagedrager of aan stuur te monteren.

In Amsterdam heb ik al vaak iemand zien fietsen met een fietstuin, in Den Haag zelden.

Karin, als je fietstuin klaar is, post je hier dan ook een foto? ik ben wel benieuwd naar je vervrouwelijkte fiets. Trouwens, is het maken van een fietstuin iets specifiek vrouwelijks?

'mannelijke" fietstuin

Afbeelding

:D

Schijnbaar zit er wel verschil tussen een mannelijke en een vrouwelijke fietstuin als ik dit zo bekijk :lol: :lol: :wink:

hi, der hoort ook een mannetje als deze bij...

Afbeelding

op het frame dan he...

Kennelijk hebben ze bij Ortlieb deze discussie gelezen want in de folder van Roseversand (sic!) kwam ik deze tegen: :D
Afbeelding
Groetjes,
Leon