Dank voor het delen van de link. Met een prijs van ca. 40 euro per band vind ik de Urban Contact best prijzig: in dezelfde categorie als de dure Almotions (al kunnen prijzen per specifieke maat en uitvoering natuurlijk enorm verschillen).bast1aan schreef: ↑zo 19 jun, 2022 11:30De Continental Urban Contact is een mooie vervanger, volgens https://www.continental-fietsbanden.nl/ ... TACT+Urban te koop voor 559 in de breedtes 47, 50 en 55. Volgens rolweerstandproef van Wim Schermer rolt ie licht. ...
In een van de recensies geeft iemand aan dat de zijwanden van de Urban Contacts mogelijk wat kwetsbaar zijn. Dat lijkt me een aandachtspunt als je met (veel) bepakking fietst. Overigens was die recensie slechts een aanname na aankoop; zijn/haar een gebruikerservaring na x km ontbrak.
Zouden die Conti's het ook in bochten goed doen? Ik las een negatieve recensie over het negatieve effect van de groefjes aan de zijkant (al zie ik op de foto op de website gaatjes). Dit deed me denken aan mijn slechte ervaringen met Conti Travel Contacts: prima banden zolang je rechtuit fietst, maar zodra je snel een manoeuvre op een oneffen vlak naar links of rechts maakt kon ik door die nopjes zomaar onderuit gaan. Bij de Supremes heb ik dat niet.