door
ThomasG » vr 15 jul, 2022 21:05
Ik heb de reguliere Copper Spur (wel de bikepack versie, 1 persoons) nu 2 jaar (50+ nachten) en ben er in principe zeer content mee. Door een aantal kenmerken vind ik het wel meer een mooi weer tent.
Het grootste pluspunt vind ik de ruimte binnen, het vloeroppervlak is groot genoeg maar juist de hoeveelheid verticale ruimte vind ik heerlijk. De wanden zijn steil, waardoor je ook bij je hoofd en voeten veel ruimte hebt en niet met je gezicht tegen het tentdoek ligt te slapen. De tent is ook behoorlijk hoog, ik kan met mijn 1m87 in mijn tent zitten met mijn therm-a-rest chair kit. Daarnaast is de ventilatie ook uitstekend, de buitentent komt niet tot de grond waardoor het lekker door kan waaien en condens ook nauwelijks een probleem is. En de binnentent bestaat grotendeels uit gaas, ook lekker voor de ventilatie. En ik weet niet of elke variant het heeft, maar alle extra opbergvakken in de binnentent vind ik zeer handig!
Deze pluspunten leveren dan wel weer wat minpunten op bij minder weer. De verticale wanden vangen uiteraard veel wind en doordat de buitentent niet tot de grond komt kan de wind ook onder je tent komen. En de goede ventilatie met mooi weer betekent dat de tent met kou en wind nauwelijks warmte vasthoudt. Ander onhandig punt vind ik dat het optionele grondzeil niet waterdicht is, deze staat op de lijst om te vervangen door een waterdicht exemplaar.
Een punt waar ik een tijdje over getwijfeld heb is de waterkolom van de buitentent, omdat deze een stuk lager is dan bij veel andere tenten. Maar waterdicht is waterdicht, en ik heb ook met meerdere dagen zware regen geen last van lekkage gehad.
Al met al dus zeer tevreden met de tent in warmere/drogere omstandigheden en gewoon tevreden in natte omstandigheden, op het grondzeil na dan.