Je kunt bijvoorbeeld denken aan een tas die je overdag niet open hoeft te maken omdat je de spullen alleen bij je overnachting nodig hebt, en dan bij voorkeur de tas die het lastigste te openen/sluiten is. En/of een tas waar natte spullen zoals je (buiten-)tent en natte regenjas in kunnen. En de tas waarbij de kans het kleinste is waarin dingen nat kunnen worden de spullen die het gevoeligst zijn om nat te worden. Zomaar even wat ideeën.Treestumpgladiator schreef: ↑zo 29 mei, 2022 21:20
Zou nog wel graag naar een logisch systeem willen overstappen. Ook handig voor tijdens de rit, mocht je toch iets nodig hebben uit de tas. Maar wat is handig hierin? Je moet toch een beetje rekening houden met gewicht (te zware spullen, achterin bevordert doorhangen), ruimte tussen de spullen (je wilt wel alle ruimte opvullen, vanwege risico op doorhangen, maar niet alles past goed tussen de gaten, dus stop je er maar weer spullen tussen, die je eigenlijk ergens anders wilt hebben).
Zo hangen mijn slippers bijvoorbeeld naast de tas want die mogen nat worden, een tweede reserve binnenband ook wel eens met wat tie-wraps aan m'n frame geknoopt. Bij dreigend regenachtig weer kun je ook bijvoorbeeld je regenjas voor het grijpen houden, kijk dan wel uit dat 'ie niet na een hobbel of ander obstakel in je wielen kan grijpen zonder dat je het door hebt.
Het schijnt ook erg hip te zijn om een koffiemok buiten je tas te hangen. Maar helaas drink ik geen koffie en heb ik daarom de hele mok wegbezuinigd.