Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttrektocht 2007 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttrektocht 2007

Met zo'n tocht als de Hemelvaarttrekttocht voor de deur is het, vind ik, altijd weer leuk even naar eerdere edities terug te kijken:
2006
2004

Het schijnt toch allemaal mee te gaan vallen met het weer. We hebben in ieder geval veel wind mee. En met z'n veertigen in die piepkleine schuur van camping Klein-Frankrijk wordt het echt wel warm.
Houd er in Belgie wel rekening mee dat er minder geldautomaten zijn dan in Nederland. Verder zijn a.s. vrijdag de postkantoren en veel andere instellingen bij onze zuiderburen dicht i.v.m. de vrijdag na Hemelvaart.
Neem wat anti-insectenspul mee, want in Zonhoven kunnen er knutjes (knijten zegt men daar) zijn in deze tijd van het jaar.
Voor de rest tot morgen op de camping in Antwerpen bij 'n bolleke!!!

Groeten vanuit Belgie.
Het weer valt reuze mee. Naar verwachting kunnen we morgenavond zelfs zwemmen in het meertje van de camping in Leende.
Toch nog zin? Kom morgen naar de camping bij Leende.

De tocht is volbracht!
Leon, Helma, Jim, René, Leentje, Maarten en Josephine, Lydia, Nel en Anita, Michiel, Vincent, Gaele en Anneke, Arthur, Alexander, Wim, Vincent, Helmut, Wiebe, Job, Shant, Yvette, Marise en Hennietta, Jos, Marjan en Elly, Roald en Bert danken de weergoden dat de regen uitsluitend in de late avond en nacht viel. De tocht was ook internationaal gezien een succes. Niet alleen omdat de landsgrenzen vaker dan telbaar zijn overgestoken maar vooral omdat de beide voorzitters van de zusterverenigingen meegefietst hebben.
Dank Helmut en Marian!
Groetjes,
Leon
Afbeelding

Leon en Dan,
Bedankt voor de prima organisatie en voorbereiding. Jammer dat Dan geblesseerd is en niet meekon, het waren namelijk heerlijke fietstochten, ook die dwars door het havengebied in Antwerpen (eigen route :lol: ). En natuurlijk supergezellig weer.
jim

hoi en bedank het was super mooi

Leon,

Ik vond het vooral geweldig dat we aan het einde van onze tocht van jou een optreden kregen aangeboden door niemand minder dan Beppie op de Markt van jouw woonplaats Maastricht.
Alles kwam goed, met mijn knie ook!. Regenen deed het ´s nachts. Geen gebak in Hasselt, maar even verder kregen we van de bakker allemaal een extra chocoladebroodje.
Ik vouwde thuis mijn tent open en onmiddellijk kwamen er een paar knijten uit.
Overings goed te constateren dat kamperen voor vijf Euro nog mogelijk is op vier verschillende campings tijdens de route. De camping bij Baarle-Nassau leek toch niet ingesteld op fietsers. Toch werd voor onze groep van 30 mensen een plek geregeld.

Hoi allemaal, en vooral degenen die de tocht niet hebben meegefietst. Hier volgt het verslag dat ik van de tocht heb gemaakt.

Het is woensdagmiddag even na enen als Job en ik op de fiets naar Amsterdam stappen om vanaf het Centraal Station de trein naar Roosendaal te nemen om mee te doen aan de Hemelvaarttrektocht. Net als rijden in een dure sportauto of fietsen op een ligfiets blijft rijden met een bepakte vakantiefiets een activiteit waarbij de ogen op je gericht worden zonder dat iemand er iets over zegt. Een Amsterdamse yup ('Gaan jullie kamperen in het Vondelpark ofzo?') is hierop de uitzondering die de spreekwoordelijke regel bevestigt. Bij aankomst in Roosendaal doen we boodschappen waarna we via de LF2a doorfietsen naar Antwerpen. Nadat we over de Kalmthoutse heide hebben gefietst, raken we in Kalmthout de fietsroute kwijt. Later blijkt dat Nel, Anita, René en Michiel, die eerder die middag in Roosendaal op de fiets zijn gestapt, op hetzelfde punt de route zijn kwijtgeraakt. We bereiken Antwerpen rond een uur of acht. Op zoek naar de fietserstunnel komen we in het centrum van de stad nog een gele M tegen die niet genegeerd mag worden. Als we een uur later op de camping aankomen, maken we kennis met de andere fietsers die al gearriveerd zijn en zetten de tent op. Pas op de eennalaatste dag realiseer ik me dat ik met mijn 24 lentes de jongste deelnemer ben.
Na het ontbijt van donderdagochtend splitst de groep van 29 fietsers zich na wat loven en bieden op in een snelle groep die wordt aangevoerd door Jim en een minder snelle groep, waar Leon de wegkapitein van is. Dan kan er vanwege rugklachten helaas niet bij zijn en daardoor komt het aantal Vlaamse deelnemers uit op slechts vier, ondanks dat het voor hen een thuiswedstrijd is. In het centrum van Antwerpen genieten we op de Grote Markt van een kop koffie met een groot stuk gebak, terwijl de langzame groep zich ergert aan de slechte prijs/kwaliteitsverhouding van koffie met gebak in een koffietentje in Schoten. Jim probeert onze groep de stad uit te loodsen, maar helaas lukt dit niet zo best. Nadat 'local' Alex een aantal keer de weg heeft gevraagd, rijden we langs het kanaal naar Turnhout en zetten we onze tent op in de droomgemeente van menig kadastermedewerker, namelijk Baarle Nassau. Na het eten gaan de meesten nog naar de campingkroeg. Een paar biertjes en de Kabouterdans verder, is het omstreeks 2.30 uur voor Job, Shant en ik tijd om te gaan slapen.
De volgende morgen zijn we gelukkig weer fris om door de Kempen verder te fietsen naar Leende bij Eindhoven. Aan het einde van de middag arriveert de snelle groep als eerste bij de heuse Outdoorcamping (zijn er dan ook indoorcampings?) 'Klein Frankrijk'. Janny, de eigenares is zo vriendelijk om een winderig grasveld aan te wijzen waar we in ieder geval met alle deelnemers bij elkaar kunnen staan. Helaas stuurt Janny de groep van Leon naar een veld aan de andere kant van de camping. Klein Frankrijk blijkt ineens best groot te zijn. Overdags hebben we nog geen last van regen gehad, maar vanavond zijn de regengoden onverbiddelijk. Gelukkig heeft Michiel een ruime tent bij zich en zitten we toch nog droog. Hopelijk neemt hij voorlopig nog geen afscheid van deze tent.
Voor zaterdag staat waarschijnlijk voor de meesten het mooiste deel van de route op het programma. We fietsen dan langs de Achelse Kluis over mooie paadjes naar Zonhoven in Belgisch Limburg en strijken neer op het terras bij abdij De Koningshoeve. Even daarvoor breekt bij Lydia haar versnellingskabel, wat een van de weinige pechgevallen van dit weekend is geweest. Die kan ook bij de abdij worden vervangen. De rondleiding door de brouwerij bewaren we maar voor een andere keer. De camping waar we die nacht slapen is niet alleen rijk aan caravans, maar vooral aan grote zwermen kleine vervelende muggen, die de een knutjes en de ander knijtjes noemt. Om die te ontlopen maken we na het eten een wandeling door de mooie omgeving. We sluiten de avond af in de kantine van de camping, want de knutjes/knijtjes zijn nog niet verdwenen.
Op zondagochtend gaan een aantal mensen via de uitgezette route naar Hasselt en Maastricht. Wij fietsen echter via de kortste weg en met flinke tred naar het Albertkanaal waar we afscheid nemen van Jim, Wim en Vincent. Vanaf daar fietsen Lydia, Shant, Job en ik langs het kanaal naar Maastricht om daar de trein naar Utrecht te nemen. Vanaf Utrecht vervolgt ieder zijn eigen weg naar huis.

Als iemand nog wat leuke foto's heeft voor bij dit verslag, dan verneem ik dat graag. Dan kunnen we op de site er een paar pagina's aan besteden onder de verslagen.

Jarno schreef:Als iemand nog wat leuke foto's heeft voor bij dit verslag, dan verneem ik dat graag. Dan kunnen we op de site er een paar pagina's aan besteden onder de verslagen.
Ik heb maar een paar foto's gemaakt. Deze zal ik vanavond wel even online zetten (zit nu op mijn werk), dan kun je zelf even bekijken of er iets tussen zit.

Jarno schreef:Als iemand nog wat leuke foto's heeft voor bij dit verslag, dan verneem ik dat graag. Dan kunnen we op de site er een paar pagina's aan besteden onder de verslagen.
Ik heb een paar foto's toegestuurd gekregen van Jos en Leon. Samen met het verslag van Wiebe kunnen die mooi op de voorpagina van de website.
Jarno: waar kan ik de foto's naar toe sturen zodat jij ze op de site kan zetten? Ik zal ze verkleinen tot 400 pixels breed, dan passen ze er goed op.
jim

De door mij gemaakte foto's staan inmiddels ook op mijn site

Michiel

Dat terras kwam me bekend voor!

Afbeelding

Gerd
mij ook en met het bier was niks mis 8) 8) nog even lekker als de vorige keer en p.s de tocht was weer mooi ...groet

Nog wat foto's.