Dat kun je natuurlijk stellen en dat kan nog waar zijn ook. Maar was dat het enige verschil, waren de fietsen verder gelijk? Kabelloop kan ook een hoop uitmaken bijvoorbeeld. Net als of de binnenkabel over de gehele lengte door een buitenkabel loopt of slechts deels. En zelfs iets simpels als de buitenkabels platgedrukt hebben met een verkeerde tang bij het afknippen op de juiste lengte.
Dat mag natuurlijk, al horen bij mij onderdelen eerder bij elkaar dan bij jou denk ik Koga kiest bijvoorbeeld ook eerder voor een complete groep, terwijl je bij bijvoorbeeld Santos en Avaghon kon variëren in een configurator bij de verschillende componenten. Zeker in de tijd dat die componenten ook nog leverbaar waren
Zo zou ik bij Shimano derailleur afmontage op een fiets met voor- en achterdragers het liefst kiezen voor 9-speed triple. Een cartridge trapas met vierkante aansluiting, een crankset uit een groep die nog net goed genoeg is voor verwisselbare kettingbladen, LX naven en XT shifters en derailleurs. Maar met alles Alivio kun je natuurlijk ook prima de wereld over