Leon schreef: ↑ma 06 jun, 2022 08:17
De cassettes van Shimano van 12 euro zijn anders prima. Spaar je die 2 euro dus.
Maar oké, die van Shimano zijn soms niet te krijgen en dan blinken die van Decathlon je toe.
Alleen is mijn ervaring met de aftersales van Decathlon dus heel slecht. Dat er problemen zijn is duidelijk, maar deze problemen oplossen of in ieder geval meedenken is teveel gevraagd.
Geld terug kan niet (was overigens mijn idee en een zeer bijzonder statement, want als je een negatieve review over het product plaatst kan dat opeens wel, hoewel de klantenservice als je hier vervolgens om vraagt toch weer moeilijk gaat doen). Naar mijn mening mist er een spacer tussen het 7de en 8ste kransje. Allereerst kijken ze je aan alsof ze water zien branden als je dat aangeeft en vervolgens geven ze aan dat de cassette zo geleverd wordt en dat het nooit voor problemen zorgt. Op de vraag wat het probleem dan wel zou kunnen veroorzaken, volgt geen antwoord, maar een lange ongemakkelijke stilte. Op de vervolgvraag hoe zij denken mij met een werkende cassette naar huis te laten gaan, volgt wederom een lange ongemakkelijke stilte en vervolgens weten ze het ook niet. Een collega (denk een soort van leidinggevende) kan misschien helpen, maar hoe weten ze ook niet. Je moet maar 2 uur reizen om misschien wel het probleem op te lossen.
Bij mantel heb ik al eens met nieuwe banden iedere rit lekgereden. Klantenservice gebeld, zij vonden dit wel raar en gaven aan dat het met binnenbanden erg lastig te beoordelen is wat nou het probleem is en dus eigenlijk gewoon pech is. Wel gaven ze als tip mee om het velglint te checken. Ook konden ze na overleg met de manager 2 nieuwe binnenbanden opsturen. Dat is al een veel betere ervaring. Daar hoef je niet voor niks naar de werkplaats te komen en wordt het probleem gewoon snel opgelost en voel je je tenminste serieus genomen.
Uiteindelijk bleek het velglint telkens te verschuiven. Nieuw velglintje er op en geruime tijd niet meer lekgereden. Pas laatst weer toen ik in België was.
Kortom, voor die 2 euro laat ik Decathlon liever links liggen. Eigenlijk laat ik die ballentent liever helemaal links liggen.