Ga ik nog doen. Ik heb m'n grote computer meegenomen, die nog installeren en de foto's uit m'n camera uploaden.
Prima zeereis gehad. Echt stampen en deinen, de golven spatten van de boeg af.
Nooit meer van huis naar Kiel (425 km) over de vermaledijde Duitse Autobahnen met Stau's. De Stena Line vaart wel wat langzaam, ongeveer 550 km in 14 uur. Retour € 880,-- incl. huisdierenhut en zonder maaltijden (brood mee). En dan 325 km van Göteborg naar Sunnemo, voornamelijk over 80 km-wegen.
De veerboot van HNL is veel mooier ingericht, de passagiers (80% van de auto's komen uit NL) zijn gemoedelijker dan op Stena Line. Retour € 660,--. Al enkele Nederlandse vakantiefietsers tegengekomen. Inderdaad veel volk aan boord, het is tenslotte meivakantie.
Ik herkende Kristiansand nog van m'n vroegere fietstochten. Het station van NSB (Norsk Ståtsbanen) ligt tegenover de kade.
Helemaal zonder landkaart of TomTom naar Sunnemo gereden, 526 km. Voornamelijk snelwegen. Wel tol in Noorwegen, je kenteken wordt gefotografeerd en je krijgt later thuis de rekening. Veerpont van Bastø Fosen genomen om de Oslofjord af te snijden. Ik reed meteen aan boord, prijs 223 NOK. Overtocht 25 minuten. Tijdens de hele reis is maar 2/3 van de benzinetank gebruikt in plaats van voordien twee volle tanks.
Hier liggen nog laatste restanten van (oude) sneeuw en het gras is nog niet groen, maar de zon is al lekker warm!
Gisteravond nog de Dodenherdenking op de Dam gevolgd, terwijl de vlag halfstok uithing.
Aan boord van de HNL was het echt gezellig! Maar de winkels hanteren wel Noorse tarieven. Bijvoorbeeld 24 blikjes Heineken voor 27,90 euro!