Posts terug op die verwijzing gereageerd: lang frame, lange ketting. De grotere afstand werd op die foto gerealiseerd door de afstand achterwiel as - trapas te vergroten, dat wil ik niet.
Ik heb gedacht aan zo een fiets, Amerikaans merk Yuba.
Wat ik wil, is standaard geometrie, maar vanachter gewoon langer bagagerek. Nadeel is dat gewichtspunt met bagage zo de fiets wil doen achterover tuimelen, maar dat los ik op door de kleinere zwaardere spuilen als gereedschap en reserve onderdelen in een rugzakje onder het stuur te hangen.
Heb zonet de TM3+ weer bruikbaar gemaakt. Heb er een nieuwe wat kleinere metaalkooimand op vast gemaakt, omdat ik de vereiste steunvlak vergroting ervoor nog niet heb (uitgedacht).
Beknopt:
- Bagagerek verlenger erop vast gemaakt op de 4 plaatsen waar de TravelRack basis "pijlers" uitkomen, met binnenband (kan versterven, zal zien, in geval ga ik textiel band gebruiken)
- Ter verbreding, een breder Inox rooster met touwvlechtwerk vast op onderkant mand.
- Geheel vast op bagagerek met 3 textiel linten (van hijsvoorzieningen), geknoopt. Voordeel is zo mand er rap weer af te pakken.
- De rugzak die ik had hangen voordien was wat te hoog, heb een kindertrolley/rugzakje combinatie in de plaats gebruikt. Voordeel is dat het frame van de trolley bruikbaar is om te bevestigen, en ook stijfheid heeft ipv die eerdere rugzak met een apart frame er nog tussen.
- Heb overal buffer / beschermend materiaal (rubber, textielband) gestoken. Niets dat kan wrikken is metaal op metaal.
- Al mijn spullen terug van reserve fiets naar de Santos.
Straks eerste rit.
Hoop dat die uitgetapte draad voor geen debacle zorgt.
Ook, hoelang het gaat duren voor de nieuwe bottom bracket speling heeft, dus volgende vervanging.
1.5 jaar vind ik prul. Octalink 1.
Bijna heel mijn zaterdag verdaan aan bovenstaande.