Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1178 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35321 berichten
Ik veronderstel dat deelnemers overal zoeken want tot nu toe is alles geraden!
Voor mij is dat out-of-the-box denken, maar ik zal proberen het in mijn systeem te krijgen.
renel schreef:
zo 10 apr, 2022 17:46
Ik veronderstel dat deelnemers overal zoeken want tot nu toe is alles geraden!
Je hoeft zeker niet overal te zoeken. Hier hoef je alleen in Italië te zoeken, ten westen van Florence, langs de EV7, aan de noordkant van een soort oude stadsmuur tussen de muur en een soort kanaal, met ruim aangelegde huizen aan de overkant, in niet heel vlak maar ook niet heel bergachtig gebied.
De EV7 even op google maps of earth projecteren maakt het vast gemakkelijk.
Tijd voor tips.
@Leon je hebt mij laatst geleerd hoe ik met Ctrl - klik-op-de-foto een grote foto in de volgende tabblad van de browser kan plaatsen. Een toptip.

Een route importeren in organic maps en m'n horloge heb ik inmiddels onder de knie.

Wil je uitleggen hoe ik een route in Google maps of Google earth kan projecteren.

PS
Ik had al gezocht rond Carrara.
Euh, ik geloof zoiets als een route maken in een routeprogramma maar dan niet zoals gebruikelijk als gpx opslaan maar als kml. In Earth op de pc kun je zo'n kml dan openen. Of je converteert de gpx ff naar kml met iets. Ik doe het ook niet erg vaak zoals je merkt. Ik kom er meestal al doende wel achter welke wegen te bewandelen.
Als ik de EV7 op Google Maps intik, krijg ik dit resultaat.... :roll:

https://www.google.nl/maps/search/ev7/@ ... 4982,3.26z
Inderdaad, dat kan ook....
Mijn vermoeden dat een deelnemer de plek zou vinden is bevestigd door DaVinci die dus de beurt krijgt.
Ja, gewoon de EV7 ten westen van Firenze op OpenStreetMap gevolgd, dan bij iedere brug Streetview erbij.
Dan kom je er vanzelf.
Volgende:
toren 1 (Large).JPG
Cathédrale Saint-Etienne in Toul, Frankrijk.
Er is geen Streetview vanaf het hofje, dan maar hier: https://www.google.nl/maps/@48.6755872, ... 384!8i8192
Ja, correct, de kathedraal in Toul.
In 2013 stonden we met de vouwwagen op de camping in Liverdun, en van daaruit hiernaar toe gefietst.
De beurt is aan Martin.
Het lijkt wel alsof die twee kerktorens door reuzenhanden tegen elkaar zijn geduwd, zonder tussenruimte erin. Ook erg verschillende torenspitsen.
Maar waar?

Naamloos-75.jpg
Moeilijk? Ergens in Oost-Duitsland.
Ik weet niet of het moeilijk is. Wel zie ik een verband tussen activiteit in dit topic en de werkweek. En met mooi (fiets)weer neemt de interesse om deel te nemen ook af. Even geduld dus.
Klopt, weinig tijd. Heb net even gezocht op "zweiturm kirchen" en "doppelturm kirchen" maar geen succes.
Dan verklein ik het zoekgebied naar OHV (op Duitse kentekenplaten).
Helemaal juist, Gransee op ongeveer 80 km ten noorden van Berlijn. Wat had ik daar een fantastisch mooie fietstocht. Zo kort na de val van de DDR kwam je daar verrassende dingen tegen. Gransee heeft ook een fraaie stadspoort in de z.g. Hanse-Backsteingotik, waar ik veel belangstelling voor heb.
Ruppiner Tor Gransee.jpg
De volgende is voor jou.
@Martin: na je hint over het kenteken van de Landkreis Oberhavel was de kerk snel gevonden.

Aangezien jullie vaak aan een grasspriet al voldoende hebben om de juiste locatie te vinden, durf ik deze foto wel te plaatsen.
Waar stond ik?
Raadplaat 2022-04-12.JPG
Jan