door
WFvN » za 12 mei, 2007 09:35
Er wordt gesproken over dat die combipedalen van Shimano met het SPD-gedeelte naar boven gaan hangen doordat de 'normale' kant van het pedaal zwaarder is.
Ik vraag me af of dat wel is wat ze wil. Ze wil immers ook (meen ik te lezen) vrij vaak zónder klikgedoetje rijden dus als dan telkens de klikzijde boven zit.....
Verder zag ik net pas dat ze spreekt over een
ligfiets. Mijn 4 genoemde fietsen zijn ook allemaal ligfietsn (goed, 2 van mij, 2 van m'n vrouw). Bij ligfietsen is de stand van de benen/voeten natuurlijk totaal anders. Ik zit dus tegen de zijkant van zo'n pedaal aan te kijken als ik in wil klikken. Maar goed, ik kan met m'n voet naar boven duwen voordat ik op het pedaal ga staan, dan heb ik de 'normale' kant maar als ik met m'n voet naar beneden beweeg als ik het pedaal raak, dan zal ik de SPD-kant onder m'n voeten krijgen.
Maar ik vind die andere pedalen die hier genoemd staan wel interessant; toch enigszins normale pedalen aan beide kanten en ook aan beide kanten SPD: Shimano : PD-M647 Pedalen
Maar persoonlijk lijkt mij Frog (ofzo) nog wat prettiger in verband met meer bewegingsvrijheid van de voet.