Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1136 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35635 berichten
Grandonneur schreef:
ma 14 feb, 2022 19:09
Wat zou ik soms graag in de regio holten/rijssen/nijverdal met een straal van kilometertje of 30 wonen :cry:
Wij in Twente vinden dat ook.
Zoals de Drent zegt: " 't kon minder".
WillyW schreef:
ma 14 feb, 2022 18:11
Zo moeilijk is die zeker niet als je het meteen herkend!
ook op de Holterberg Oude Hellendoornseweg, stukje verder op dit fietspad:
https://www.google.nl/maps/@52.2916662, ... 384!8i8192
dicht bij museum Bos en achter de Swarte Ruijter
Daar is het inderdaad 👍

Voor de Mapillaries onder ons:
https://www.mapillary.com/app/?lat=52.2 ... 076&zoom=0

Jij bent.
Mee eens dat het hier mooi wonen is. Ik wandel en fiets regelmatig op de Holterberg.
Volgende foto is waarschijnlijk ook niet zo moeilijk, alleen voor mij is dit de eerste foto die ik plaats. Weet niet of dit zo goed gaat of dat foto nu achter de knop bijlage terecht komt.

Bijlagen

Haven Sneek ?
Haven Elburg.

Jan
WillyW schreef:
ma 14 feb, 2022 21:40
..
Volgende foto is waarschijnlijk ook niet zo moeilijk, alleen voor mij is dit de eerste foto die ik plaats. Weet niet of dit zo goed gaat of dat foto nu achter de knop bijlage terecht komt.
Welkom op dit speurders topic 🕵️‍♀️🕵️‍♂️ waar je ook veel inspiratie kunt opdoen voor mooie gebieden om te fietsen.
Even klikken op de knop "Plaats in tekst" als je de foto heb toegevoegd dan verdwijnt ie niet achter de knop Bijlage.
Haven Elburg klopt inderdaad. Jan ( Hilver) heeft het goed en mag volgende plaatsen.

Jan H. bedankt voor de tip!.
Als je de foto goed bekijkt, zie je recht boven de bagagedrager een deel van de Vischpoort staan.
WillyW schreef:
di 15 feb, 2022 09:05
Haven Elburg klopt inderdaad. Jan ( Hilver) heeft het goed en mag volgende plaatsen.

Jan H. bedankt voor de tip!.
Eerst dacht ik aan de haven van Spakenburg, maar die was het niet. Vervolgens dan toch maar gezocht op ''haven botters''.
De nieuwe raadplaat. Waar stond ik op 2 mei 2012 om 15.41 u?
Raadplaat.JPG
Jan
Die herken ik meteen.

https://goo.gl/maps/nWuuJDgtTuQQ7a6H7

Deze dam heeft betekenis gehad in mijn jeugd. Merk dat ik wat emotioneel ben nu ik hem weer zie. Zal straks een kort verhaaltje schrijven.
Had ik hem bijna voor de dam van de Edersee bij Waldeck aangezien :roll:, want die lijken wel wat op elkaar. Nog in 1980 eroverheen gefietst.
Grandonneur schreef:
di 15 feb, 2022 10:58
Die herken ik meteen.

https://goo.gl/maps/nWuuJDgtTuQQ7a6H7

Deze dam heeft betekenis gehad in mijn jeugd. Merk dat ik wat emotioneel ben nu ik hem weer zie. Zal straks een kort verhaaltje schrijven.
Correct.
De volgende plaat is voor Grandonneur.

Jan
We waren voor vakantie met een bevriend gezin naar een camping in de buurt van de Möhnesee gefietst. Ik zal ongeveer 14 jaar oud zijn geweest, gok ik. Mijn vader en moeder waren al jaren gescheiden, maar we gingen nog wel samen op vakantie. Dat jaar is achteraf misschien wel het laatste jaar geweest. Ik heb weinig herinnering aan die jaren.

Tijdens een wandeling over die dam zei mijn vader : "wie van de dam af durft te springen mag de inhoud van mijn portemonnee hebben". Het water stond een meter of 8-9 diep. Mijn vader was nooit zo van de cadeautjes maar ik denk dat ie ons wilde uitdagen. Ik was een redelijk bescheiden puber die wel wat meer zelfvertrouwen mocht hebben.

Twee moeders waren ernstig tegen. Ik denk met enige frictie in de gelederen gingen we terug naar de camping. Later die middag moest er nog boodschappen gedaan worden. Mijn vader zei (niks voor hem): "ik rijd wel even. G; ga je mee?" en ik had al besloten mee te gaan. Met zwembroek aan. Ik was een goede zwemmer.

Terug bij die dam ben ik eraf gesprongen. Mijn vader is denk ik heel trots geweest op mij, op dat moment.

Het bleek dat hij iets van 70 gulden in de portemonnee had. Een astronomisch bedrag voor mij. Maar ik ben van die dam afgesprongen niet voor die guldens maar om een overwinning op mezelf te behalen, en om te durven ongehoorzaam te zijn. Een stap richting onafhankelijkheid. En nu, een opmerkelijk sterke herinnering.
Oef. Ik dacht op het moment dat ik las "wie van de dam af ..." even dat pa het niet meer zag zitten en zo. Um Gotteswillen, van een dam afspringen!
Grandonneur schreef:
di 15 feb, 2022 12:45
We waren voor vakantie met een bevriend gezin naar een camping in de buurt van de Möhnesee gefietst. Ik zal ongeveer 14 jaar oud zijn geweest, gok ik. Mijn vader en moeder waren al jaren gescheiden, maar we gingen nog wel samen op vakantie. Dat jaar is achteraf misschien wel het laatste jaar geweest. Ik heb weinig herinnering aan die jaren.
.......
Later die middag moest er nog boodschappen gedaan worden. Mijn vader zei (niks voor hem): "ik rijd wel even. G; ga je mee?" en ik had al besloten mee te gaan. Met zwembroek aan. Ik was een goede zwemmer.

Terug bij die dam ben ik eraf gesprongen. Mijn vader is denk ik heel trots geweest op mij, op dat moment.

Het bleek dat hij iets van 70 gulden in de portemonnee had. Een astronomisch bedrag voor mij. Maar ik ben van die dam afgesprongen niet voor die guldens maar om een overwinning op mezelf te behalen, en om te durven ongehoorzaam te zijn. Een stap richting onafhankelijkheid. En nu, een opmerkelijk sterke herinnering.
Altijd mooi, die plaatsen van herinnering!

Dus daarom koos ik voor deze foto :wink:

Jan
Grandonneur schreef:
En nu, een opmerkelijk sterke herinnering.
Ik ben van dit forum gaan houden omdat veel mensen persoonlijke belevenissen (al dan niet fiets gerelateerd) en verhalen rondom beelden, historie en noem maar op vertellen.
Ik ben de mensen hier gaan waarderen en heb hier ook veel opgestoken.
Grandonneur schreef:
Het bleek dat hij iets van 70 gulden in de portemonnee had. Een astronomisch bedrag voor mij.
Waren het geen oude Deutsche Marken?
Hilver schreef:
di 15 feb, 2022 12:56
Dus daarom koos ik voor deze foto :wink:
Mooi gedaan, bedankt.

Martin E. van Doornik schreef:
di 15 feb, 2022 15:05
Waren het geen oude Deutsche Marken?
Herinnering zegt guldens. We waren daar ook pas net één of twee dagen, dus het zou best kunnen. Ik denk echter niet dat het nog valt na te gaan en ik acht jouw vermogen tot herinneren een stuk hoger dan het mijne dus wie weet :wink:
Volgend raadplaatje, waar sta ik;

DC19ADE7-0AF5-4A26-81E2-EAB3A6677AA3.jpeg
Is dat in de verte een LNG- of olietank in het Botlekgebied?

/edit:
Bij nader inzien zie ik toch geen tank in de verte. Dan heb ik geen idee. Ik sla nog even over.

N.B.
De nieuwe Ongeschreven Regel 32 lid 4 schrijft voor dat degene die de raadplaat raadt een mooie anekdote over die plek moet kunnen delen. 😀