Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1130 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35604 berichten
👍 snel gevonden, volgende is voor Poppink!
Ik heb het gevoel voor m'n beurt gepraat te hebben want ik heb geen beelden uit Twente voorradig.
Die vis was zoeken naar 'beeld grote vis in boom' en huppa!
Dan maar de oude doos erbij gepakt.
19830715-A la memoire de Georges Rossini.jpg
Voor degenen die ooit op deze plek waren een eitje, voor de grote speurders bevat de titel van de foto een eerste sleutel tot de oplossing.
Palmanova https://www.google.com/maps/@45.9007121 ... 384!8i8192
Ik herkende het gelijk. In 2008 hebben we hier in de buurt met onze vouwwagen op een camping gestaan en een keer naar Palmanova gefietst. Mooi stadje, bekijk de plattegrond maar eens.
Dat heb je met zo'n plaatsje; herkenbaar uit duizenden.
Doet me een beetje aan Potsdam denken.
Ik noem Giorgio Rossini omdat hij zulke mooie tochten heeft beschreven.
We hebben Triest - Thonon twee keer gedaan, de eerste keer zijn we halverwege zo'n beetje de bergen afgespoeld van de voortdurende regen. Côte d'Azur - Lac Leman hebben we ook gefietst.
En shit dat ze die mooie tochten nu achter een betaalmuur hebben geplaatst. :twisted:
En teruggevonden in een stoffig hoekje van het internet.

Heeft iemand de Gyas shirtjes herkend?

Tovenaar, jij bent.
Poppink schreef:
ma 07 feb, 2022 23:05
Tovenaar, jij bent.
Leonardo
Als je positief getest noodgedwongen thuis moet blijven ga je gekke dingen doen.
Ik heb even een overzichtje gemaakt van de aantallen "Raad plaatje!"-posts per jaar.
Ik had helaas geen toegang tot de database, dan was een eenvoudige SQL voldoende geweest, dus nu moest ik door het topic bladeren, uiteraard niet pagina voor pagina.

Afijn, de resultaten:
PostsPerJaar.png
PostsPerJaar.png (7.01 KiB) 1752 keer bekeken
Opvallend is dat na een goede start in 2008 het topic jarenlang toch een beetje een zieltogend bestaan had. De kentering begon in 2018, en daarna ging het helemaal los. En dat begon dus ook al vóór de pandemie ons veelvuldig thuis hield.

Graag had ik ook nog overzichten van Top N deelnemers per jaar en overall gemaakt, maar dat is me zonder databasetoegang teveel werk.

Sorry voor dit off-topic geneuzel, dat toch ook weer on-topic is. :-)
PeterVanRijn schreef:
di 08 feb, 2022 07:14
Als je positief getest noodgedwongen thuis moet blijven ga je gekke dingen doen.
Uhm… van harte beterschap!

;D

Carl
Volgende:
kruis 1 (Large).jpg
Jazeker, daar is het.
Vanaf daar is het nog een kilometer of 8 naar mijn zus in Vaals. Zij had de vlaai klaar staan.
De beurt is aan Grandonneur.
Ik had dit natuurlijk direct moeten weten. :oops:
Het dunne sprietje dat uit de boom op de achtergrond steekt zou al hint genoeg moeten zijn. Het is de zendmast op de Eyserberg.
Leon schreef:
di 08 feb, 2022 14:03
Ik had dit natuurlijk direct moeten weten. :oops:
Ik dacht al, moet deze opgave alles uit de kast typen om Leon voor te kunnen zijn.

Meestal typ ik te langzaam.

De volgende opgave:

tempImageW24rJU.gif
Wat doet ie nu met de wolken? :shock:
Om een of andere reden is het aantal kleuren dat beschikbaar is voor dit plaatje dusdanig beperkt geraakt dat de software besloten heeft om er maar twee voor de lucht te gebruiken.

Edit: als ik het opsla blijkt het een .gif te zijn. Gif's hebben maar maximaal 256 kleuren. Sla het plaatje opnieuw op als .jpg.
Cool wel eigenlijk. geeft 'em een snufje Warhol.
IMG_1825.jpeg
Als Warhol een beetje computer had gehad had hij inderdaad wel erg veel vrije tijd gehad. :D
Het effect heet Posterisatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Posterization
Dit hier? Vanaf Doorgezaagde Bunker bij Zijderveld ten westen van Culemborg. Is makkelijk omdat de A2's op de borden niet zijn geblurd. https://www.google.nl/maps/@51.9362946, ... 384!8i8192
Inderdaad, ik sta bij de doorgezaagde bunker (bunker 599) aan de Diefdijk tussen Leerdam en Fort Everdingen. Een belangrijk dijkje in het rivierenland, onderdeel van de Hollandse Waterlinie natuurlijk. En een bunker om even te bekijken dus, als je er toch langs komt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Diefdijk_(dijk)

IMG_1829.jpeg