Sinds 2014 heb ik deze achternaaf, Shimano Deore XT, in mijn Giant Expedition (ZAC2000 velg) en ongeveer 5000 km mee gefietst, (Duitsland, België, Fernpas/Büchener Höhe en met bagage) geen onderhoud aan gepleegd tot op heden.(Als ik mij goed herinner van de fietsenmaker in Duitsland destijds in 2014, waar ik het gehele wiel heb gekocht: deze zei dat het een 'gesloten' systeem is: hoef je niets aan te doen, maar jaren verder en heb hier en daar er e.e.a. over gelezen: weet niet of hij helemaal gelijk heeft. Paar jaren niet gebruikt vanwege corona, andere fiets voor laagland).
1. wat zal ik doen met dit wiel: hoe beoordelen? Wil in de zomer naar de Arlbergpas en omgeving, met bagage!
2. kan ik deze as toch smeren? (fietsenmaker!).
3. nieuwe kopen: maar waar vind ik een goed wiel met Deore LX (geen XT meer vanwege alu as en kleinere kogels als de LX, die van staal zou zijn .. ). Ik zie dat heel veel winkels op MTB zijn gericht! Geen wiel met een Deore LX kunnen vinden! Ook niet bij Rose. Heb net van Meilenweit (Bochum), vernomen: wordt sinds 4 jaar niet meer gemaakt.
4. Wat is tegenwoordig een goed alternatief: welke naaf? (Meilenweit heeft mij al een idee gedaan (ben ik eerder klant geweest) ).
Dank voor enige suggesties,
1. wat zal ik doen met dit wiel: hoe beoordelen? Wil in de zomer naar de Arlbergpas en omgeving, met bagage!
2. kan ik deze as toch smeren? (fietsenmaker!).
3. nieuwe kopen: maar waar vind ik een goed wiel met Deore LX (geen XT meer vanwege alu as en kleinere kogels als de LX, die van staal zou zijn .. ). Ik zie dat heel veel winkels op MTB zijn gericht! Geen wiel met een Deore LX kunnen vinden! Ook niet bij Rose. Heb net van Meilenweit (Bochum), vernomen: wordt sinds 4 jaar niet meer gemaakt.
4. Wat is tegenwoordig een goed alternatief: welke naaf? (Meilenweit heeft mij al een idee gedaan (ben ik eerder klant geweest) ).
Dank voor enige suggesties,