Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Arlbergpas-weg: goed te doen met de fiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Arlbergpas-weg: goed te doen met de fiets?

HansvanderVeeke schreef:
di 11 jan, 2022 09:16
We hebben hem in 2010 gefietst als onderdeel van de Rome ( voor ons Florence) route. Dat kun je hier nog lezen: https://vanderveeke.net/fiets2010/30-7.htm

Het staat me bij dat ik deze route, toen al, erg vervelend vond met de auto's. Maar als ik het zo terug lees, viel het nog wel mee. Je kunt om de tunnel heen. We waren toen nog niet heel ervaren klimmers dus ik had het meeste moeite met de steilheid en de vermoeidheid (lees ook de dag ervoor)

Heb je verhaal even gelezen: dat is ook mijn probleem: klimmen met auto's, of de dreiging alleen al, is slecht voor je longen.
Maar, ik lees hier verder dat e.e.a. mee kan vallen, het meeste verkeer gaat door de tunnel.
Vraagje: op de top zie ik mist, en alleen een fietspad: waar is de autoweg? De klim begint direct na St. Anton ... als een muur .... oef. En, dat laatste stuk weg: is een geheel recht stuk, volgens de hoogtegrafiek gaat het hier .. steil, merkwaardig, meestal gaat de weg dan slingerend omhoog: hoe kan ik dit hier bekijken? Gr., dank, Jitske.
HansvanderVeeke schreef:
di 11 jan, 2022 09:16
We hebben hem in 2010 gefietst als onderdeel van de Rome ( voor ons Florence) route. Dat kun je hier nog lezen: https://vanderveeke.net/fiets2010/30-7.htm

Het staat me bij dat ik deze route, toen al, erg vervelend vond met de auto's. Maar als ik het zo terug lees, viel het nog wel mee. Je kunt om de tunnel heen. We waren toen nog niet heel ervaren klimmers dus ik had het meeste moeite met de steilheid en de vermoeidheid (lees ook de dag ervoor)
1. Ik heb je verhaal gelezen: in de mist, op de top, zie ik geen autoweg: waar is die gebleven?
2. I.d.d., auto's vind ik ook het probleem van zo een route: slecht voor je longen en irritant. Maar, schijnt hier toch wel mee te vallen, zo lees ik hier en daar.
3. Mag ik vragen: dat laatste rechte stuk naar de pas toe vanuit St. Anton: hoe verklaar ik dat? Gaat recht omhoog als ik de hoogtegrafiek met Basecamp, erbij pak. Meestal gaat omhoog: slingerend, ra, ra. Dank, groet, Jitske (veldfiets).
veldfiets schreef:
wo 12 jan, 2022 21:22

3. Mag ik vragen: dat laatste rechte stuk naar de pas toe vanuit St. Anton: hoe verklaar ik dat? Gaat recht omhoog als ik de hoogtegrafiek met Basecamp, erbij pak. Meestal gaat omhoog: slingerend, ra, ra. Dank, groet, Jitske (veldfiets).
Ik denk dat dat maar zo een tunnel is waar je gps dan geen bereik heeft en dus het hoogste punt op de kaart pakt dat tussen de 2 punten in zit die nog wel opgepikt worden. Soms ziet een track er heel grillig uit omdat het de juiste positie net niet kan pakken (juist vanwege die steile wanden)
Hoe gaat dit traject?
Dit is een dubbele vraag.
route
silberpas (1).jpg
pashoogte
130706 19 IMG_5776.jpg
veldfiets schreef:
wo 12 jan, 2022 21:22
HansvanderVeeke schreef:
di 11 jan, 2022 09:16
We hebben hem in 2010 gefietst als onderdeel van de Rome ( voor ons Florence) route. Dat kun je hier nog lezen: https://vanderveeke.net/fiets2010/30-7.htm

Het staat me bij dat ik deze route, toen al, erg vervelend vond met de auto's. Maar als ik het zo terug lees, viel het nog wel mee. Je kunt om de tunnel heen. We waren toen nog niet heel ervaren klimmers dus ik had het meeste moeite met de steilheid en de vermoeidheid (lees ook de dag ervoor)
1. Ik heb je verhaal gelezen: in de mist, op de top, zie ik geen autoweg: waar is die gebleven?
2. I.d.d., auto's vind ik ook het probleem van zo een route: slecht voor je longen en irritant. Maar, schijnt hier toch wel mee te vallen, zo lees ik hier en daar.
3. Mag ik vragen: dat laatste rechte stuk naar de pas toe vanuit St. Anton: hoe verklaar ik dat? Gaat recht omhoog als ik de hoogtegrafiek met Basecamp, erbij pak. Meestal gaat omhoog: slingerend, ra, ra. Dank, groet, Jitske (veldfiets).
1. Op de top ga je als fietser (toen) via een gravelweg over de tunnel met de auto's heen. Is niet een heel lang stuk maar daarmee mis je wel de tunnel (gelukkig).

2. Klopt, nu ik het teruglees en herinner was alleen het laatste stuk (vanuit het zuiden) wat drukker. Ik kan me herinneren dat de dag ervoor en de afdaling erna best wel fijn waren.

3. Haha, nee hier geen slingers. Het gaat behoorlijk steil omhoog. Ik vond hem (toen) best wel pittig. Dat kun je ook aan mijn kop zien op de foto's ;-)
HansvanderVeeke schreef:
do 13 jan, 2022 16:41
veldfiets schreef:
wo 12 jan, 2022 21:22
HansvanderVeeke schreef:
di 11 jan, 2022 09:16
We hebben hem in 2010 gefietst als onderdeel van de Rome ( voor ons Florence) route. Dat kun je hier nog lezen: https://vanderveeke.net/fiets2010/30-7.htm

Het staat me bij dat ik deze route, toen al, erg vervelend vond met de auto's. Maar als ik het zo terug lees, viel het nog wel mee. Je kunt om de tunnel heen. We waren toen nog niet heel ervaren klimmers dus ik had het meeste moeite met de steilheid en de vermoeidheid (lees ook de dag ervoor)
1. Ik heb je verhaal gelezen: in de mist, op de top, zie ik geen autoweg: waar is die gebleven?
2. I.d.d., auto's vind ik ook het probleem van zo een route: slecht voor je longen en irritant. Maar, schijnt hier toch wel mee te vallen, zo lees ik hier en daar.
3. Mag ik vragen: dat laatste rechte stuk naar de pas toe vanuit St. Anton: hoe verklaar ik dat? Gaat recht omhoog als ik de hoogtegrafiek met Basecamp, erbij pak. Meestal gaat omhoog: slingerend, ra, ra. Dank, groet, Jitske (veldfiets).
1. Op de top ga je als fietser (toen) via een gravelweg over de tunnel met de auto's heen. Is niet een heel lang stuk maar daarmee mis je wel de tunnel (gelukkig).

2. Klopt, nu ik het teruglees en herinner was alleen het laatste stuk (vanuit het zuiden) wat drukker. Ik kan me herinneren dat de dag ervoor en de afdaling erna best wel fijn waren.

3. Haha, nee hier geen slingers. Het gaat behoorlijk steil omhoog. Ik vond hem (toen) best wel pittig. Dat kun je ook aan mijn kop zien op de foto's ;-)
1. Rijden daar geen auto's?? M.a.w.: is dit niet gewoon de 'oude' weg? (heb op Google Maps gekeken: gewoon autoweg daar.
3. Ben benieuwd.
Bert van Sprang schreef:
do 13 jan, 2022 09:33
Hoe gaat dit traject?
Dit is een dubbele vraag: maar niet makkelijk te vinden .... googlemaps-wise, twijfel .. J.
routesilberpas (1).jpg
pashoogte130706 19 IMG_5776.jpg
1. kaartje: ik was een eind op weg gekomen met Google Maps, stokte ergens in het midden, naar links, bij een .. hut, wilde niet
lukken. Maar, toch wel.
2. Hoe lang duurt deze hobbel-wandeltocht en op welke pas? Silberberg? Waar op de kaart?
3. lijkt minder steil te bevatten als de Arlbergpas.
4. Hoe zijn de paden hier: hoeveel gravel, hoeveel verhard, hoe lang het traject? (kan ik zelf opzoeken).
5. 4 tassen is misschien wel te veel voor zoiets.
6. Klopt mijn voorstelling van zaken? http://www.veldfiets.nl/silberberg.jpg ----- https://www.google.com/maps/d/edit? ... sp=sharing
7. Kun je mij uitleggen hoe ik hier een afbeelding plaats, zonder url te gebruiken?
8. Even aan het prutsen geweest: http://www.veldfiets.nl/onverhard.jpg. Zie de view: is dit, groen gestreept, het
onverharde deel van het traject?
veldfiets schreef:
do 13 jan, 2022 22:18
7. Kun je mij uitleggen hoe ik hier een afbeelding plaats, zonder url te gebruiken?
Tijdens het schrijven van een tekst kijk je naar onder aan de pagina:
- Bijlage uploaden.
- Klik op bestand toevoegen.
- Na uploaden van het bestand verandert de bestandsnaam op de webpagina van zwart naar blauw.
- Klik op Plaats in tekst.
2. Hoe lang duurt deze hobbel-wandeltocht en op welke pas? Silberberg? Waar op de kaart?
3. lijkt minder steil te bevatten als de Arlbergpas.
5. 4 tassen is misschien wel te veel voor zoiets.
6. Klopt mijn voorstelling van zaken? http://www.veldfiets.nl/silberberg.jpg ----- https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
1. Het was zeker niet meer als 5 km, maar we hebben er uren over gedaan.
3. Ik kan me niet meer herinneren dat het erg steil was, maar dat zegt niets: zodra ik weer beneden ben, ben ik de steilte meestal weer vergeten, op een enkele hobbel na.
5. 4 tassen is id wat veel.
6. de link kan ik niet openen
veldfiets schreef:
do 13 jan, 2022 22:08

1. Rijden daar geen auto's?? M.a.w.: is dit niet gewoon de 'oude' weg? (heb op Google Maps gekeken: gewoon autoweg daar.
3. Ben benieuwd.
Toen wij er waten reden er geen auto's. Het was een grove gravelweg dus het lijkt me sterk dat daar überhaupt autos komen.
Bert van Sprang schreef:
do 13 jan, 2022 23:48
2. Hoe lang duurt deze hobbel-wandeltocht en op welke pas? Silberberg? Waar op de kaart?
3. lijkt minder steil te bevatten als de Arlbergpas.
5. 4 tassen is misschien wel te veel voor zoiets.
6. Klopt mijn voorstelling van zaken? http://www.veldfiets.nl/silberberg.jpg ---- en/of:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
1. Het was zeker niet meer als 5 km, maar we hebben er uren over gedaan.
3. Ik kan me niet meer herinneren dat het erg steil was, maar dat zegt niets: zodra ik weer beneden ben, ben ik de steilte meestal weer vergeten, op een enkele hobbel na. Zo vergaat het mij ook meestal: dit is wel even een .. grote hobbel, steeds maar weer die keien over, weet niet of ik dat leuk ga vinden: is er totaal geen .. type wandelpad te bekennen daar?
5. 4 tassen is id wat veel.
6. de link kan ik niet openen: kun je die nu wel openen? Had niet alles op Openbaar gezet .....
De www.veldfiets.nl/silberberg.jpg lukt toch wel?
7. Heb je deze ook gezien? https://www.veldfiets.nl/onverhard.jpg? Ik zie, Basecamp, grafiek, dat bij het meer Langsee, het hoogste punt is bereikt.
Tocht lijkt me iets makkelijker(20km: 500m steiging, hele stukje 42 km) qua steilte als Arlbergroute (stel start dag:10km naar top: 600m)
Als het goed is kan je dit openen. Hierbij mijn verslag van de route:
etappe 3: Nenzing(700 +NAP) – (500 +NAP) – Langsee (1950 +NAP) 47 km 1450 hoogtemeters
Omdat we niet te vroeg op onze wildkampeerplek willen aankomen, doen we het rustig aan. In Bludenz is net een Milka-party en terwijl ..... veel geld uitgeeft voor een nieuwe pion (XTR!) geniet de rest van de zon en koffie met apfelstrudel. Tot Schruns fietsen we de hele tijd over vrijliggende fietspaden en vanaf Schruns gaat het omhoog door het Silbertal. Na het gelijknamige plaatsje verandert de asfaltweg in een “schotter”-weg, die soms zo steil is dat we allemaal van de fiets af moeten. Bijna aan het eind staat de man met de hamer mij op te wachten, dat was lang geleden! Het was bekend dat we de laatste kilometer naar de Langsee zouden moeten lopen, echter het slepen van onze fiets over een rotsblokkenpad is vele malen zwaarder als gedacht. Als we om 19:30 de Langsee kunnen zien, besluiten we toch maar ons kampement op te slaan onder aan een oorverdovende waterval. Na een bad in een van de vele beken en een overvloedige maal verzorgt door de chefkok en zijn assistent is het goed slapen!
etappe 4: Langsee (1950 +NAP) – Landeck (775 +NAP) – Ried (875 +NAP) 61 km 250 hoogtemeters
’s-Morgens is het prachtig weer en na veel geploeter over nog zeker 1,5 km rotsblokkenpad langs de Langsee bereiken we een fietsbaar pad en mogen we 1200 m afdalen naar Landeck. Net onder de Oberarlpas komen we op de doorgaande weg, maar kort daarna kunnen we al snel weer uitwijken naar een vrijliggend fietspad. Vanaf Landeck volgen we de R1. Ondanks bijna een hele dag dalen komen we doodmoe op de camping aan. Het rotsblokkenpad heeft erg veel van ons gevergd en wie deze route zou willen volgen moet misschien een rugzak voor zijn spullen en een draagbare fiets meenemen.