Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1090 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35136 berichten
Het was niet de molen maar die typische korte rode boerderijdaken met wolfseinden, rechts op de raadselfoto, die mij naar het noorden van de Achterhoek hebben gebracht. Op de kaart van de molendatabase ging het zoeken naar een lage stellingmolen in die omgeving vrij makkelijk. Zwiep dus, bij Lochem.
Hier is dan mijn volgende:

DSCF0132.jpg
Tip: Nederland is niet het enige land net gele autonummerplaten....
Ah ik ga gauw op Cyprus zoeken!
Voor mij is deze raadplaat zonder visuele aanknopingspunten te lastig.
Dus zijn we, gezien het vele groen, ergens op de noordelijke helft van de diagonal du vide? Dat is toch nog een plak land van 500x200 km groot. Ik ben er vaak geweest. Het aantal wegen dat er ongeveer zo uitziet daar is talloos.
Leon schreef:
zo 02 jan, 2022 10:48
Dus zijn we, gezien het vele groen, ergens op de noordelijke helft van de diagonal du vide? Dat is toch nog een plak land van 500x200 km groot. Ik ben er vaak geweest. Het aantal wegen dat er ongeveer zo uitziet daar is talloos.
Ik denk eerlijk gezegd dat je het kunt beperken tot 30x50km. Nog steeds een hele lap.
30x50 km is misschien wel te doen. Ik denk dat je onthouden hebt waar Martin recent is geweest. Ik zou natuurlijk de 189 berichten kunnen doornemen waarin hij het woord Frankrijk heeft gebruikt, maar laat het even aan anderen.
Aan het bord 70 en de reflectorpaaltjes te zien is het in Luxemburg, en daar hebben ze ook gele nummerplaten.
Ook geen idee waar Martin was, maar ik verwacht niet dat hij zou zeggen 'gele nummerplaten' als het er maar één is. Vandaar is het Luxemburg.

De CR319?
Grandonneur schreef:
zo 02 jan, 2022 10:43
Ah ik ga gauw op Cyprus zoeken!
Je hebt wel degelijk een punt.
Het Cypriotisch kenteken bestaat uit 2 verschillende kentekenplaten, een witte kentekenplaat aan de voorzijde en een gele kentekenplaat aan de achterzijde. Dit is hetzelfde als in Groot-Brittannië. Hieraan is duidelijk te zien dat Cyprus vroeger een Britse kolonie was.

De huurauto's hebben een rood kenteken. Op de nieuwe kentekenplaten aan de Griekse zijde staat CY met de Europese vlag. Het verschil met auto's in het door de Turken bezette Noord-Cyprus is, dat de gewone kentekenplaten een rode rand hebben, en de kentekenplaten van de huurauto's rood zijn met een witte rand. De politie aan de Turkse zijde hebben een zwarte kentekenplaat met witte letters en cijfers met een rode rand eromheen. De politie van de Souvereign Base Areas, Akrotiri en Dhekelia, heeft een kenteken met SBA erop.


Mooi om te leren van het bestaan van de Diagonal du Vide.
Opvallend hoe regio's die tegen buitenlanden aanschurken floreren met als uitschieter de regio Lille.
Laat ik nou gedacht hebben dat het ook daar een desolaat gebied is.
Poppink schreef:
zo 02 jan, 2022 11:12
Opvallend hoe regio's die tegen buitenlanden aanschurken floreren .
Floreren is in die zin een contradictio in terminis, gezien de bloemrijke landschappen die je er juist veel minder aantreft.

Ik heb bij het opzoeken van dit woord geleerd dat onze oude gulden via de gouden florijn vernoemd is naar de stad Florence, waar Caesar in 59 vC een kamp maakte met de naam Florentia voor afgezwaaide militairen, waarvan je de contouren nog altijd ziet liggen in het stratenplan direct rond de Piazza della Repubblica: https://www.google.com/maps/@43.7714081 ... a=!3m1!1e3
Grandonneur schreef:
zo 02 jan, 2022 11:08
Ook geen idee waar Martin was, maar ik verwacht niet dat hij zou zeggen 'gele nummerplaten' als het er maar één is. Vandaar is het Luxemburg.

De CR319?
Inderdaad Luxemburg. Die 319 loopt zo te zien bij Wiltz. Mijn raadselfoto is ongeveer 20 km zuidoostelijker en naar het westen gezien.
Zullen we het verder zo doen dat er op het raadplaatje een markant herkenningspunt staat?
Grenspaal, molen, toren, kerk, brug, bedenk maar.
Poppink schreef:
zo 02 jan, 2022 14:36
Zullen we het verder zo doen dat er op het raadplaatje een markant herkenningspunt staat?
Grenspaal, molen, toren, kerk, brug, bedenk maar.
'k zou niet weten waarom.
https://www.google.nl/maps/@49.8297672, ... 6656?hl=nl
(ca 10 minuten na de laatste hint)

PS. wat betekent dat bordje "70" eigenlijk?
Edit: aangeraden snelheid.
JanH schreef:
zo 02 jan, 2022 15:37
Poppink schreef:
zo 02 jan, 2022 14:36
Zullen we het verder zo doen dat er op het raadplaatje een markant herkenningspunt staat?
Grenspaal, molen, toren, kerk, brug, bedenk maar.
'k zou niet weten waarom.
https://www.google.nl/maps/@49.8297672, ... 6656?hl=nl
(ca 10 minuten na de laatste hint)...
Dat is nou net het punt dat Poppink denk ik wil maken: zonder hints is deze raadplaat niet te raden. (Categorie 'tent op een willekeurig grasveld in de jaren '70' - weet je nog?) Een goede raadplaat heeft een of meerdere visuele aanknopingspunten.

Maar wat zal het: je hebt het geraden en de verwachtingen voor de nieuwe opgave zijn hooggespannen! :wink:
Dat ben ik wel met jullie eens. Er moet wat herkenbaars / zoekbaars zijn.
Maar als er snel hints worden gegeven in een vraag-en-antwoord-spel vind ik dat ook acceptabel.
JanH schreef:
zo 02 jan, 2022 15:37
'k zou niet weten waarom.
https://www.google.nl/maps/@49.8297672, ... 6656?hl=nl
Je hebt het goed gevonden! De weg nr. 347 van Stegen naar Schieren. Ik was op weg van jeugdherberg Larochette naar station Ettelbrück, waar ik de trein naar huis moest nemen. Vertrektijd 9.41 uur dus vroeg opstaan en snel fietsen....
De volgende is voor jou.
willem.m schreef:
zo 02 jan, 2022 15:42
…..de verwachtingen voor de nieuwe opgave zijn hooggespannen! :wink:
Denk niet dat hierbij hints nodig zijn (heb hm niet van te voren getest).
BA75F9F2-3645-424F-A767-DC524E12DD24.jpeg
Graag de locatie waar vandaan deze foto is gemaakt.
of al direct wat aanwijzingen bij een foto. ( wanneer er geen herkenningspunten bij zitten )
Ik heb de indruk of de fotograaf op een sluis staat, gezien de 'stoplichten' op de voorgrond. Rechts lijkt geen silhouet van Rotterdam te zijn....
Echter, dit kanaal vind ik te smal voor Nieuwe Waterweg.