Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is voor de excentrische trapas. Door gebruik van een excentrische trapas kun je door het draaien hiervan de ketting/riem spannen bij singlespeed of naafversnellingen zoals bijvoorbeeld Alfine, Nexus of Rohloff. Ook voorop tandems kom je het wel tegen.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 27 dec, 2021 16:50Heb nog nooit een traphuis gezien met een spleet eronder. Onbekend systeem?
Moet niet, kan wel. Titanium heeft geen laklaag nodig.
in mijn optiek heeft een verstelbare trapas alleen maar nadelen, zeker als de schuifpadden zo netjes uitgevoerd zijn, maar wat zijn jouw argumenten? (ik leer graag bij)Bert van Sprang schreef: ↑ma 27 dec, 2021 15:50vooral geen schuivende achterpadden, maar een verstelbare trapas.
Als je met derailleur rijdt laat je die dropouts toch gewoon staan op 1 bepaalde stand?
Dit. Ik heb een Bushnell en die is best lastig te verstellen (en soms te kraken, bij de mijne gelukkig niet).
Het frame is geschikt voor banden tot en met 55-622 (met spatborden) en dat is voor mij ruim voldoende. Bij mijn huidige fiets (ketting en verschuifbare padden) vind ik het centreren van het achterwiel soms een dingetje en (bij een (te) ver uitgerekte ketting) past het wiel niet meer mooi tussen het spatbord. Ik ga er van uit dat een riem minder rekt als een ketting en dat ik daarom met gering wijziging van de afstand tussen zadel en trapas geen problemen zal hebben.welke bandenmaat het frame gebouwd is.
Alle Rohloff-fietsen van o.a. Santos, Idworx, Koga en Jan Janssen hebben dit.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 27 dec, 2021 16:50Heb nog nooit een traphuis gezien met een spleet eronder. Onbekend systeem?