Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1081 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34654 berichten
Lastig. Als ik de brug bij Hedel oversteek, ziet het landschap er zo uit in een strook van 30 bij 70 km.

Ik zie een groepje fietsers. Is de foto genomen tijdens een Rondje Rotterdam/Groningen/Utrecht?

Is dat links in beeld een kippenschuur? Dan zou het bijv. in de Gelderse vallei kunnen zijn.
Ook lastig. Op Google afbeeldingen gezocht naar "stuw beek" en er kwamen tig beelden voorbij, maar een stuw met drie schuiven is betrekkelijk zeldzaam. Sla ik maar over.
-dubbel-
Aan de waterplanten te zien is dit vrij schoon water. Dat is bijzonder zo dicht bij kippenschuren en andere schuren. Kennelijk komt het ergens vandaan waar veel schoon water is en stroomt het goed door.
Verder dan willem.m kom ik er niet mee.
Gezien de voorgrond, gras en beton, en de oplopende weg links, vermoed ik dat de foto is genomen vanaf een fort oid.
Als het vanaf een willekeurige brug zou zijn wordt dit Raad plaatje! wel heel lastig.
Heb nu helaas geen tijd om te zoeken.
JanH schreef:
ma 20 dec, 2021 16:26
Gezien de voorgrond, gras en beton, en de oplopende weg links, vermoed ik dat de foto is genomen vanaf een fort oid.
Als het vanaf een willekeurige brug zou zijn wordt dit Raad plaatje! wel heel lastig.
Heb nu helaas geen tijd om te zoeken.
Ik heb nu wel weer tijd om te zoeken. Inderdaad blijkt het een fort te zijn:
https://goo.gl/maps/saZhWRTJkkmaF6Pt6

Capture.JPG
Prima teamwork!

Op de foto staat geen stuw maar de inundatiesluis van fort Everdingen. Daarmee kunnen we ons beschermen tegen de inval van aliexpres. Het water niet te laag en niet te hoog, want dan kunnen de containerschepen alsnog doorvaren.

dappere strijders kunnen er bivakkeren op het tentveld van de natuurcamping (onder de bomen rechts op de plaat) en in geval van dorst is er sprake van een café en eigen brouwerij op het fort. Voor kleine en grote kinderen worden er rondleidingen in het fort aangeboden en er is sprake van een hoge schommel in een oude boom.

Het is uitgesloten dat een rondje Utrecht er nooit langs kwam.

Complimenten en de beurt voor Willem.
Een heel avontuurlijk fort Everdingen dus! Het lijkt me een superleuke locatie, en ik zal het onthouden als ik in het voorjaar op weg naar het noorden naar een kop koffie snak.

Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
Machinefabriek de Hollandsche IJssel te Oudewater?
https://www.google.nl/maps/@52.0232147, ... 312!8i6656
Deze Streetview is van maart 2009, blijkbaar is de loods ervoor inmiddels afgebroken.
Over die witte klapbrug op de achtergrond heb ik nog in 2014 gefietst. :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 dec, 2021 23:54
... Deze Streetview is van maart 2009, blijkbaar is de loods ervoor inmiddels afgebroken. ...
De locatie is correct! Ik begrijp alleen niet over welke loods je het hebt. De oude fabriek staat er momenteel nog steeds. In de nabije toekomst zal er waarschijnlijk wel het nodige veranderen: https://www.ad.nl/woerden/vertrek-machi ... ~a828eb63/
Kijk goed op Streetview, dat kleine gebouwtje met dakpannen erop pal aan het water. Ik ga zo straks een nieuwe foto plaatsen, nu eerst ontbijten.
Dan heb ik een andere associatie bij het woord 'loods'...
Ik had gezocht met "industrieel erfgoed aan kanaal" op Google afbeeldingen en zo heb ik de locatie in Oudewater snel gevonden. Hier is dan mijn volgende:
DSCF9040-klein.jpg
Is de brug op jouw raadplaatje gelegen binnen een straal van 25 km van de locatie van het vorige raadplaatje?
willem.m schreef:
di 21 dec, 2021 09:34
Is de brug op jouw raadplaatje gelegen binnen een straal van 25 km van de locatie van het vorige raadplaatje?
Moet ik toch effe terugkijken welke plaatje het was. Och, die rood-witte wegwijzers bij de A12. Nee, is een heel andere provincie en het is een bekend bruggetje.
De brug bij Bartlehiem ?
Klopt, het bekende Elfstedentocht-kruispunt van Bartlehiem. Met een verwijzing naar de gisteren overleden Reinier Paping. Foto is van 18 februari 2017, met de trein naar Leeuwarden en dan terug naar huis gefietst en hier kwam ik langs. De volgende is voor jou.
Bekende brug, dan is een relatie met Reinier Paping snel gelegd.

Over Reinier Paping gesproken.
Wist je dat onderstaand raadplaatje bijna 2 keer zo ver van Reinier Paping z'n geboorteplaats is als de afstand van de brug in Bartlehiem naar de Bonkevaart?
DSC00313.JPG
Capture.jpg
Klopt Martin, je bent weer.