Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1077 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34655 berichten
Is het zo moeilijk? In ieder geval aan een doorgaande weg (met fietspad) heel vlakbij Nederland. De nabije omgeving werd geregeld besproken in onze Forum....
Ik herken deze stek niet. Toen ik las dat er geen Streetview is, verviel het animo om te gaan zoeken. Net als Jan de Fietser ga ik minder tijd besteden aan scrollen van plaatjes, en alleen meedoen als ik de plek ofwel herken ofwel op basis van het plaatje zelf (dus zonder verdere aanwijzingen) een goede indicatie heb waar ik ongeveer moet gaan zoeken.
willem.m schreef:
do 16 dec, 2021 09:53
Ik herken deze stek niet. Toen ik las dat er geen Streetview is, verviel het animo om te gaan zoeken. Net als Jan de Fietser ga ik minder tijd besteden aan scrollen van plaatjes, en alleen meedoen als ik de plek ofwel herken ofwel op basis van het plaatje zelf (dus zonder verdere aanwijzingen) een goede indicatie heb waar ik ongeveer moet gaan zoeken.
De bekende drie grenspalen staan er vlakbij.
Met deze aanwijzing is het weer heel makkelijk. Misschien dat onze local deze kan inkoppen?
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 dec, 2021 09:59
De bekende drie grenspalen staan er vlakbij.
Onze local verschiet net als het restaurant van kleur omdat hij even geen foto's meer heeft.
Vlakbij is in dit geval wel drie kwartier lopen, volgens Brouter.
Volgens Google is het restaurant nu rood geverfd in plaats van geel....
Nou, hier dan maar:
https://goo.gl/maps/3f7jLZEFjcp7ngtQ9

Cafe-restaurant Waldschenke
Tot 22.00 uur geopend en LGBTQ+ vriendelijk

Ik heb nog wel wat plaatjes :wink:

/edit
Ja Poppink, ik had eindelijk even pauze en als de local geen plaatjes heeft, spring ik bij.
willem.m schreef:
do 16 dec, 2021 09:53
Ik herken deze stek niet. Toen ik las dat er geen Streetview is, verviel het animo om te gaan zoeken. Net als Jan de Fietser ga ik minder tijd besteden aan scrollen van plaatjes, en alleen meedoen als ik de plek ofwel herken ofwel op basis van het plaatje zelf (dus zonder verdere aanwijzingen) een goede indicatie heb waar ik ongeveer moet gaan zoeken.
willem.m schreef:
do 16 dec, 2021 12:30
Nou, hier dan maar:
https://goo.gl/maps/3f7jLZEFjcp7ngtQ9
Ik heb nog wel wat plaatjes :wink:
Niets veranderlijker dan de mens.
willem.m schreef:
do 16 dec, 2021 12:30
Nou, hier dan maar:
https://goo.gl/maps/3f7jLZEFjcp7ngtQ9
Café-restaurant Waldschenke
Ja, dat is 'em inderdaad. Tegen de Duitse uitloper aan van de Vaalserberg aan de rand van Aachen.
Er wordt hier vaak geschreven over Moresnet, de Vennbahn, Herve en zo meer, maar het verbaast me min of meer dat niemand die plek kent. Ik was in 1995 op fiets van Givet via Namur en Liège over de N3 naar Aachen. Hier even gestopt om wat te nuttigen.
De volgende is voor jou.
Volgende opgave:

Capture.JPG
Bij Gorinchem? Is de enige brug met dubbele bogen na elkaar in Nederland.
https://www.google.nl/maps/@51.8301815, ... 384!8i8192
Klopt, en snel gevonden Martin! Deze plek ligt op de voor mij snelste fietsroute naar Rotterdam e.o..
Het was zo gemakkelijk. Ik zocht boogbruggen Nederland op Google en er is maar één met twee bogen ná elkaar (niet naast elkaar). En het lichtval van de zon deed me ergens ten westen van Gorinchem langs de oever zoeken en dan hebbes, daar bij die loods met de luchtrail.
Hier is dan de volgende:

DSC00657-blur.jpg
Is het deze?

https://goo.gl/maps/ayue3GvR1n87hM446

Je bent er wel in de buurt geweest in elk geval :)
Nou, Grandonneur, dat is verdraaid knap van je. Inderdaad waar de A12 en de spoorbaan de Rotte oversteken en ik fietste onder de A12 door en daar kwam die wegwijzer tegen, dacht ik leuk voor een Raad plaatje. Hieronder de foto met de volledige tekst.
De volgende is voor jou.
DSC00657.jpg
Wel leuk om je Giant eens te bekijken.

Smal stuurtje zonder extra handgrepen.
Smalle banden, rechte voorvork, is dat niet wat stug?
Is je Brooks nog comfortabel of te veel doorgezakt.
Grote voortas, hele grote voortas.
Zonder flauw te willen doen.
Ik heb begrepen dat je al aardig doof aan het worden bent.
Moet er niet een SH achterop en een spiegel aan het stuur?
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 dec, 2021 19:46
Nou, Grandonneur, dat is verdraaid knap van je. Inderdaad waar de A12 en de spoorbaan de Rotte oversteken en ik fietste onder de A12 door en daar kwam die wegwijzer tegen, dacht ik leuk voor een Raad plaatje. Hieronder de foto met de volledige tekst.
De volgende is voor jou.
Ja mooi. Typisch zo’n plaatje wat je niet kent van een item maar gewoon, van de herkenning.

Ben daar op allerlei manier en regelmatig langsgefietst, nu ik erover nadenk vaker op weg naar huis dan de andere kant op. Denk ik.

Of rijdt een mens altijd even vaak weg van huis als er naartoe.. :?

Nou ja. Plaatje zoeken nu.
Volgende uitdaging, gewoon een fijn plaatje,
0CF398F3-C28F-4C0A-8463-558ACEF3D807.jpeg
De Schie met de kerk van Oud Overschie en de Hogebrug.

https://maps.app.goo.gl/xvEvFEB8Nyp7pcv46

Hier ongeveer, ze zullen vast niet blij zijn met die Astra's van Google over de loopbrug dus Streetview wordt wat lastiger ;)
Poppink schreef:
do 16 dec, 2021 19:55
Wel leuk om je Giant eens te bekijken.

Smal stuurtje zonder extra handgrepen.
Smalle banden, rechte voorvork, is dat niet wat stug?
Is je Brooks nog comfortabel of te veel doorgezakt.
Grote voortas, hele grote voortas.
Zonder flauw te willen doen.
Ik heb begrepen dat je al aardig doof aan het worden bent.
Moet er niet een SH achterop en een spiegel aan het stuur?
Het is een Giant FCR, hij was verkozen tot Fiets van het Jaar 2002 en ik heb hem gekocht op 28 augustus 2003 bij fietsenzaak Poort in Winsum (Gr.).
Het stuur was oorspronkelijk 60 cm breed. Ik heb me laten voorlichten dat een stuur even breed moet zijn als je schouders, dus aan beide kanten 5 cm afgezaagd. M'n vrouw vindt me nog altijd een kerel met brede schouders en niet smalle zoals Jort Kelder. Het zijn 23-622 banden. Het zadel (110 cm verticaal boven de grond) is nog afkomstig van z'n voorganger, een zilver-metallic Batavus Champion, die versleten op de stort was beland. Drie versnellingen voor en zeven achter (tot 34 tanden).
Men had vroeger van die kleine zakagenda's waarin een hoofdstuk was gewijd aan Nederlandse verkeersborden met verklarende teksten. Daar was ook een SH-bordje bij. Die is in 1973 afgeschaft en bij verkeersborden op internet is hij ook niet meer terug te vinden. Ik ben al vanaf m'n geboorte (deels) doof, ik kan nog wel 40% horen. Daarvoor draag ik een gehoortoestel. Ik gebruik een zelf gefabriceerd achteruitkijkspiegeltje voor op mijn bril. Nooit problemen met een rechte voorvork anders zou die niet gemaakt zijn.... De stuurtas is van AGU, de bodem is na jaren ietwat uitgezakt. Op reizen gebruik ik groene canvas zijtassen van Karrimor, die zijn van 1977. Wat je commentaar ook is, ik vind deze gele Giant een heerlijk ding om op te rijden en ik geniet er volop van, hij heeft al heel wat meegemaakt, zo vol herinneringen. Ik heb hem steeds goed onderhouden, al zijn er nogal wat onderdelen vervangen. Dus niet meer origineel als in 2003.
Hieronder twee "staatsiefoto's" als vakantiefiets voor de jeugdherberg van Salzburg in 2016 en bij de grenspaal tussen Visé en Eijsden in 2017.
DSCF7185.jpg
DSCF9498.jpg