Het is zeker fijn dat er weer een directe boot naar Noorwegen vaart. In 1980 voer ik al eens van Amsterdam naar Stavanger. Dat was zo'n zeereis die vergelijkbaar is met de Tor Line naar Zweden, die Martin hierboven beschrijft. Met windkracht 7 hing ik kotsend over de railing.
In 2014 konden we nog met de nachttrein rechtstreeks van Amsterdam naar Denemarken. 's Ochtends overstappen in Odense, dan met een intercity naar Hjørring en dan nog een uur fietsen naar Hirtshals, waar de boot naar Kristiansand vertrok.
Shelly legt in dit filmpje uit hoe een bedrijf als Shell dat doet (deze video kan gevaarlijk zijn voor kijkers met een Juf-Ank-allergie).
In 2014 konden we nog met de nachttrein rechtstreeks van Amsterdam naar Denemarken. 's Ochtends overstappen in Odense, dan met een intercity naar Hjørring en dan nog een uur fietsen naar Hirtshals, waar de boot naar Kristiansand vertrok.
Dit klinkt haast te mooi om waar te zijn en is daarom hoogstwaarschijnlijk een staaltje van greenwashing: het zich groener of maatschappelijk verantwoordelijker voordoen dan een bedrijf of organisatie daadwerkelijk is. Het venijn zit in de term 'net zero': dat is niet nul, maar een boekhoudkundige truc waarmee uitstoot onder het tapijt wordt geveegd.keesswart schreef: ↑di 09 nov, 2021 13:03Ook de nieuwe Holland Norway Line koestert een groen imago. Onder het kopje ‘sustainability’ is te lezen: We aim to be the first cruise-ferry line with net zero emissions by 2026!
Shelly legt in dit filmpje uit hoe een bedrijf als Shell dat doet (deze video kan gevaarlijk zijn voor kijkers met een Juf-Ank-allergie).