@Leon, absoluut correct en dat is nog steeds een ding met snerpende Magura's omdat de achtervork teveel tordeert (brakeboosters helpen). Hoe breder de vork, hoe meer kracht erop komt te staan en hoe meer materiaal nodig is om de boel in toom te houden.
@Bicyclette, je hoeft geen Compass of Panaracer te hebben om profijt te zien van dikke banden en lagere spanning, een bredere Allmotion heeft meer rolweerstad dan een smallere (bij gelijke druk) de mechanica is niet opeens heel anders.
Verder natuurlijk een heel mooi bandje, maar zoals alle lichtgewicht banden kwetsbaar op de flanken en minder lekbestendig dan de wat lompere Schwalbes met hun (gewicht en stugheid toevoegende) brekerlaagjes.
Zeker waar, al herinner ik me opeens dat één van de "pioniers" van de rechte vork Ernesto Colnago, terwijl dat gewone sidepulls waren die gemonteerd waren op de vorkbuis/kroon. In dat geval was het inderdaad nogal dubieus om een functioneel voordeel te herkennen, maar ja, het stond kek.
@Bicyclette, je hoeft geen Compass of Panaracer te hebben om profijt te zien van dikke banden en lagere spanning, een bredere Allmotion heeft meer rolweerstad dan een smallere (bij gelijke druk) de mechanica is niet opeens heel anders.
Verder natuurlijk een heel mooi bandje, maar zoals alle lichtgewicht banden kwetsbaar op de flanken en minder lekbestendig dan de wat lompere Schwalbes met hun (gewicht en stugheid toevoegende) brekerlaagjes.