Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1034 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34674 berichten
Nee dat is het niet. Er zijn een paar probleempjes mee: de cementfabriek van Lixhe ligt voor de fotograaf gezien achter een berg en laag. De richting klopt, maar die had Jan al aangegeven.
Die cementfabriek ligt aan de Maas, ik was er al bang voor.
Moet ik het nog verder weg zoeken?
Herhaling:
Leon schreef:
zo 31 okt, 2021 17:15
Zoom eens een eind uit Jan, want hier staat het niet op.
Da's een kilometer of 25 van de watertoren bij Riemst vandaan bij Hervé.
https://maps.app.goo.gl/5DhaXzQNRenfRNtB7
Klopt willem. Het was mooi helder weer die dag. Jij bent.

Het is overigens Herve. Niet Hervé.
Herve it is.

Nieuwe opgave:

brug.JPG
Ergens in Duitsland denk ik. Sauerland?
Inderdaad in Duitsland, maar niet in Sauerland.
Blijft lastig, maar gelukkig is het zoekgebied wat verkleind. :?
Als ik zoek op brug of viaduct in Duitsland komt de onderkant vaak niet in beeld. Lijkt mij geen spoorbrug.
Ga nu aan het werk.
Het is in NRWF. Werk ze!
Klopt! We fietsten onder deze vrij nieuwe en imposante brug door. En je geeft ook precies de juiste plek aan.

Toen we hier pas geleden omlaag reden, kregen we van stoere mountainbikers opmerkingen in de trant van dat het niet gebruikelijk is om op zo'n pad zonder mtb te fietsen. Heerlijk die Duitsers met hun hokjesdenken. (En waarmee ik en passant alle Duitsers in een hokje plaats.😉)

Jij mag!
Nog maar een brug :wink:
brug.jpg
De bovenloop van de Elbe of Moldau?
willem.m schreef:
di 02 nov, 2021 13:16
De bovenloop van de Elbe of Moldau?
Nee, zuidelijker. Het water van dat beekje komt uiteindelijk in de Zwarte Zee uit. :wink:
Dat beperkt het zoekgebied al behoorlijk 🧐

1280px-Danube_basin.png
Om een eerdere foto van jou te raden heb ik al eens een video van jullie meest recente reis helemaal bekeken. Misschien wil iemand anders dat nu doen.
De brug van Ebenboden-Siedlung over de Enns in Oostenrijk is precies van zelfde model, ook hetzelfde aantal spijlen boven de boog, maar daar is de rivier erg breed.... Misschien heeft de bruggenbouwer meer van die bruggen ontworpen?
Martin E. van Doornik schreef:
di 02 nov, 2021 23:56
De brug van Ebenboden-Siedlung over de Enns in Oostenrijk is precies van zelfde model, ook hetzelfde aantal spijlen boven de boog, maar daar is de rivier erg breed.... Misschien heeft de bruggenbouwer meer van die bruggen ontworpen?
Geen idee, maar dat zou goed kunnen, je zit in het goede land.
Nee daar is 't niet, lag niet op onze fietsroute:
https://umap.openstreetmap.fr/nl/map/bi ... 021_674799