Helaas kun je er niet over fietsen .Dit is overigens niet de brug van Vincent, maar zij lijkt er wel veel op. Er waren ooit meer van dit soort bruggetjes in deze streek.
De ViaRhona richting Plage Napoleon brengt je er langs.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Helaas kun je er niet over fietsen .Dit is overigens niet de brug van Vincent, maar zij lijkt er wel veel op. Er waren ooit meer van dit soort bruggetjes in deze streek.
bert sitters schreef: ↑ma 18 okt, 2021 14:12Dit is overigens niet de brug van Vincent, maar zij lijkt er wel veel op.
Het bruggetje dat Vincent van Gogh schilderde is in 1930 gesloopt en vervangen door een exemplaar van beton. Deze brug is in 1944 opgeblazen door de Duitsers. Het huidige bruggetje is een replica, dat op een iets andere plaats ligt. De replica kent geen opritten en ligt dan ook lager boven het water.LHTJoost schreef: ↑ma 18 okt, 2021 18:54bert sitters schreef: ↑ma 18 okt, 2021 14:12Dit is overigens niet de brug van Vincent, maar zij lijkt er wel veel op.
Toch wel. Inclusief bord met uitleg en een foto van een schilderij.
Het viaduct van Moresnet over het Geuldal is in de Eerste Wereldoorlog aangelegd door voornamelijk Russische krijgsgevangen. De goederenspoorlijn diende om het Duitse front te bevoorraden.
Daar heb ik nog in 1982 over gefietst! Maar de linker brug (vanaf Canada gezien) stond er nog niet. Wel een erg smalle strook trottoir naast de rijbanen. Aan de Amerikaanse kant stond er een fraai douanekantoor in Art Deco-stijl, inmiddels gesloopt maar gelukkig heb ik wel een foto van gemaakt. Bij het tonen van m'n paspoort met visum kon ik daar makkelijk doorfietsen. Op die dag heb ik maar liefst 167 km afgelegd! Zie onderstaande foto's.Tom vds schreef: ↑di 19 okt, 2021 23:04Indrukwekkende dubbele brug, Blue Water Bridge over de St. Clair River. Foto gemaakt in februari 2020.
Deze brug vormt de grensovergang tussen Sarnia, Canada en Port Huron, USA. Eigenlijk zijn het 2 bruggen, één per richting.
2020 was een matige winter, St. Clair River was niet dicht gevroren, alleen drijf- en pakijs.
Blue Water Bridge kopie.jpeg
Groet,
Tom.
Helaas Martin, door schade aan de veerstoep in Sombra, en omdat de VS de grenspost in Marine City hebben gesloten, vaart dit veer niet meer. De veerboten zijn inmiddels zelfs verkocht.Martin E. van Doornik schreef: ↑wo 20 okt, 2021 11:26Dan is er flink wat zuidelijker wel een veerpont te vinden