Degenen die zich hiervoor melden kunnen best wel een inschatting maken van hun kunnen, ook zonder hoogtemeter.
Ik in ieder geval niet want ik heb dit jaar slechts 5 keer meer dan 1000 meter geklommen met m'n volbepakte Poppink.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Degenen die zich hiervoor melden kunnen best wel een inschatting maken van hun kunnen, ook zonder hoogtemeter.
Hoe heb je die dan gemeten?
5 of 10% kun je compenseren met versnellingen, Rond de 15% begint dat anders te worden.
Afgelopen week paar graveltochten gemaakt in Duitsland en België. Bij een bepaald hellingspercentage is er een omslagpunt (en dat varieert per ondergrond en of je staat/zit) waarbij de achterband gaat slippen. Dan komt er nog een gradatie "zwaarte" overheen
Ja duh.
Op asfalt misschien wel. Onverhard, en zeker op tracks met veel (losse) stenen is het een ander verhaal. Dan moet je niet alleen een goede conditie hebben, maar ook kracht. Veel mensen verliezen kracht als ze een stukje ouder zijn. Dus je bewering is m.i. niet zonder meer waar.
Fair enough, ik ben zelf pas net in de 30 (voelt al oud...). Maar ik fiets nu dagen tot 3000 hoogtemeters onverhard, dus ik denk oprecht wel dat 1000 hoogtemeters prima haalbaar moet zijn voor een welgetrainde fietser.willem.m schreef: ↑za 09 okt, 2021 22:10Op asfalt misschien wel. Onverhard, en zeker op tracks met veel (losse) stenen is het een ander verhaal. Dan moet je niet alleen een goede conditie hebben, maar ook kracht. Veel mensen verliezen kracht als ze een stukje ouder zijn. Dus je bewering is m.i. niet zonder meer waar.
Daarom binnenkort een andere tandwielverhouding op de fiets. Ik haal het allemaal nog wel maar tegen het einde van een dag wordt het wel zo zwaar dat ik te weinig versnellingen aan de onderkant heb