door
Carl » zo 19 sep, 2021 23:01
LHTJoost schreef: ↑zo 19 sep, 2021 22:16
Als fietsen is wat je wil, zou je verwachten dat je doorfietst tot je weer thuis bent.
Ik denk dat veel mensen vooral ver willen komen, zie ook het antwoord van ThomasG. Toen ik de Jacobsroute reed, sprak ik heel veel mensen onderweg die van Nederland/België naar Spanje fietsten, en een handvol die van Spanje naar huis reden. Dat je ook heen en terug zou kunnen fietsen zoals ik deed, leek in de meeste mensen niet eens opgekomen te zijn. (Terwijl de meesten gepensioneerden waren die zes weken voor de reis hadden uitgetrokken. Als je dan toch gepensioneerd bent, had je ook twee weken meer kunnen nemen en alles kunnen fietsen, denk ik dan.

)
Zie ook de discussie op dit forum over van huis wegrijden of naar huis terugrijden. Veel mensen willen kennelijk toch een van de twee. Zelf doe ik het het liefst allebei, zelfs als het over dezelfde route is. Terug zie je heel andere dingen dan heen!

Bovendien houd ik niet van gehannes met treinen of zo. Last van ‘terugrijden naar het bekende’ heb ik niet. Ik vind het voordeel van fietsen juist dat ik op vakantie ben vanaf het moment dat ik de deur achter me dichttrek, totdat ik voor de deur weer afstap. Ik zou het juist vervelend vinden als mijn vakantie voorbij zou zijn en ik dan nog het vervelende corvee van met ov thuiskomen zou hebben.
Groetjes,
Carl