En ik maar denken dat ze in Mexico zitten, waar 1,5 miljoen mensen in de stad León wonen.
En ik maar denken dat ze in Mexico zitten, waar 1,5 miljoen mensen in de stad León wonen.
Sorry maar plamuur en een glasvezelmatje gaan dit niet fiksen, net zo min als epoxy en bindraad. er komen gewoon krachten en op die op den duur de lijm weer los doen laten. ik zou dat niet in een afdalingen willen testen met volle bepakking. Iedere scheur in een aluminium frame is te lassen, maar de kans dat het terug komt zonder warmtebehandeling is vrij groot.
Volgens mij is dat gewoon vuiligheid, maar als ik naar de bevestiging van de bagagedrager kijk dan heb ik geen hoop meer voor de reisfietsen van Koga...nicolevelo schreef: ↑vr 17 sep, 2021 18:06Ik vraag me af wat voor fiets dit is: op de foto's zie ik ook andere beschadigingen bvb in de lak, en een scheur/deuk in de achtervork ter hoogte van het ringslot.
Wat ik beschrijf is niet anders dan de methode hoe die zelfbouw bamboe frames gemaakt worden, zie het filmpje dat ik hierboven gepost heb. Als je maar genoeg lagen gebruikt is het wel sterk genoeg (maar het is zeker niet mooi). Over pakken op lijm op aluminium: in het filmpje zie je dat de makers een alu headtube en bottom bracket gebruiken onder al die lagen hennep en epoxy. Alu inserts en lijm worden continu gebruikt op carbon frames, in carbon kan je geen draad tappen.Shadow schreef: ↑vr 17 sep, 2021 18:01Sorry maar plamuur en een glasvezelmatje gaan dit niet fiksen, net zo min als epoxy en bindraad. er komen gewoon krachten en op die op den duur de lijm weer los doen laten. ik zou dat niet in een afdalingen willen testen met volle bepakking. Iedere scheur in een aluminium frame is te lassen, maar de kans dat het terug komt zonder warmtebehandeling is vrij groot.
Consensus op framebuilders groep was: zonder annealing, lassen, en heat treatment heeft het geen zin een alu-frame te repareren. Als er iemand beweert een alu-frame te kunnen repareren zonder dat het opnieuw moet worden gericht en volledig moet herspoten worden is die persoon niet serieus bezig. Probleem is dat heat treatment en lakken meer kost dan de waarde van een doorsnee alu frame.Facebook Framebuilders group schreef: Hi, this is my old Marin attack trail 8. The frame has been welded by an aluminium fabrication company 3 time's now and each time a new crack above the weld.
Tuurlijk gaat het kapot. Ik heb het over thuiskomen ermee. Ook heb ik het over een dikke klont materiaal met veel lagen glasvezel, zodat datgene wat er onder breekt gewoon geen kant uit kan en je in ieder geval niet ineens op de grond ligt maar dat het langzaam en krakend breekt.Shadow schreef: ↑vr 17 sep, 2021 18:01Sorry maar plamuur en een glasvezelmatje gaan dit niet fiksen, net zo min als epoxy en bindraad. er komen gewoon krachten en op die op den duur de lijm weer los doen laten. ik zou dat niet in een afdalingen willen testen met volle bepakking. Iedere scheur in een aluminium frame is te lassen, maar de kans dat het terug komt zonder warmtebehandeling is vrij groot.
Als je niet gehinderd bent door restricties inzake gewicht, esthetiek en economisch gebruik van materiaal kan je in composietmateriaal makkelijk verbindingen maken die heel wat sterker zijn dan dunwandige, aan elkaar gelaste, aluminiumbuizen. Ik vind die tuurlijk dus niet zo tuurlijk.
Beste idee tot nu toe!Fedor schreef: Is dit geen optie? https://nl.bauhaus/reparatietape-duct-t ... p/24491756
Heb op YT wel eens demo's van dergelijk tape gezien (kan het exacte merk niet meer vinden). Was behoorlijk onverwoestbaar.
bdr schreef:
Wat ik beschrijf is niet anders dan de methode hoe die zelfbouw bamboe frames gemaakt worden, zie het filmpje dat ik hierboven gepost heb. Als je maar genoeg lagen gebruikt is het wel sterk genoeg (maar het is zeker niet mooi). Over pakken op lijm op aluminium: in het filmpje zie je dat de makers een alu headtube en bottom bracket gebruiken onder al die lagen hennep en epoxy. Alu inserts en lijm worden continu gebruikt op carbon frames, in carbon kan je geen draad tappen.
Ik ga er niet op blijven doorgaan want het is een discussie over een potentiële hypothetische reparatie van een kapot frame waarvan we niet weten waarom het kapot is gegaan, maaarrrrrrr...., het is niet omdat iets niet berekend is dat het niet sterk kan zijn.
{Ik leg het maar weer eens uit, voor de zoveelste keer want het blijft altijd terugkomen}