Dat is dan niet echt handig ontworpen.
Als dit in user reviews gaat terugkomen, lijkt me dat niet goed voor de verkoop.
Hoe reageerde de winkel waar je het zadel had gekocht op je klacht?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is dan niet echt handig ontworpen.
De verkoper vond het vervelend maar wees me er op dat ik het zadel en de fietsbroeken met korting had gekocht
Klopt
Dan zou ik hem er toch op gewezen hebben dat korting niet betekent dat je een produkt mag verkopen dat niet op een normale manier kan worden gebruikt of, als hij zou gaan sputteren, dat er geen garantie op zou zitten.
Hoewel Brooks wel een beetje verdacht is, is het breken van een zadelbrug iets wat elk merk kan overkomen (ik heb het ook gezien bij heel veel merken).
Ik weet niks van jouw vrouw maar dames zijn gemiddeld een flink stuk lichter en dat scheelt. Dit soort problemen zijn namelijk niet lineair, dus het is niet zo dat als de belasting de helft is dat het aantal breuken ook de helft is.
Tsja, we zijn vrijwel even lang en even zwaar (ik ben 2 cm langer, 2kg zwaarder). Sowieso speelt er ook gewoon mazzel mee, de levensduur van een individueel product zegt zeker niet alles.
Eerste dag gefietst met een C17. Echt wel even wennen. Ik hoop dat de bolling waar ik hier over lees nog wat in gaat deuken en dan een beetje gaat lijken op mijn leren Brooks. Zadel mag zich komende maanden op de woon-werk-fiets bewijzen. Anders gaat toch mijn leren zadel mee op reis volgend jaar.
Daar zijn de meningen over verdeeld dan begrijp ik. Ik lees ook dat dit zadel zich wel zou vormen naar je zitvlak.
Hadden die ritten met zadelpijn, wondjes etc. iets gemeen? Bijvoorbeeld dat het warm was en je meer transpireerde dan op die tochten in België en N-Frankrijk?Auk schreef: ↑ma 20 sep, 2021 21:18Sinds mei heb ik een nieuwe fiets en heb gekozen voor het Cambium 17 zadel. De eerste paar korte ritten vond ik het een geweldig zadel. Na een tweedaagse lange tocht, vervloekte ik het zadel. De pijn op mijn zitbotjes was zo hevig dat ik er misselijk van werd. De fiets weekenden daarna was ik echter weer erg tevreden....je moet altijd even wennen. Ook tijdens 2 weken fietsen in Belgie/Noord Frankrijk erg tevreden met het zadel.
Echter tijdens mijn laatste fietsvakantie in aug/sept. kreeg ik weer erg pijn op de zitbotjes. Er vormde zich zelfs een wondje en ja, dan is het afzien. Heb inmiddels nu bijna 4000 km op dit zadel gezeten dus ik snap er niks van. Ik fiets altijd met fietsonderbroek. Afgelopen weekend weer probleemloos 2 dagen 100+ km/dag gefietst. Ik geef het nog niet op maar heb wel mijn oude Brooks bewaard.