Grandonneur schreef: ↑ma 23 aug, 2021 13:35Wim schreef: ↑ma 23 aug, 2021 09:28Ik begrijp dat het voor winkels leuk is om zo mensen de winkel in te krijgen en ze eventueel aan een dure Santos, Idworx of wat dan ook te hepen, maar wat mij betreft moet dat nu juist niet de boodschap van de vereniging zijn. Ik ben dan ook altijd tegen al te nauwe commerciële banden geweest.Klinkt als animal farm. All animals are equal etc.
Kan me goed voorstellen dat x fietsenmakers, beetje verspreid door het land, die af en toe een deelcursus willen verzorgen (al dan niet ondersteund door WF) een behoefte zou vervullen.
Wat je met je animal farm opmerking waarschijnlijk (ook) bedoelt: ook Marten zal in de praktijk best hier en daar een fiets meer gemaakt en verkocht hebben indirect dankzij zijn cursussen. Ik ben het echter eens met de mensen die stellen dat op zo'n cursus de sfeer moet worden voorkomen dat een fiets pas als een waardevol bezit wordt gezien, als je er de prijs van een auto voor hebt betaald.
Om met een boog om Orwelliaanse valkuilen te fietsen: zullen we dan maar meteen zeggen dat Marten niet gelijk is aan andere fietsenmakers cq handelaren, en gewoon de beste optie is voor zo'n cursus?
Hans