Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nee. Dat ga ik niet doen.
Dit stemt niet overeen met mijn ervaring en ik zie ook geen reden waarom dat zo zou zijn? Om het in wiki termen te zeggen: citation needed
Nou, nou, nou.daiz schreef: ↑zo 29 aug, 2021 11:55Om in wiki stijl te antwoorden
https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade
Er zijn in Nederland inderdaad bijzonder weinig, misschien wel geen, asfaltwegen waar je moderne remmen eens stevig aan de tand kunt voelen over meer dan een tiental seconden achter elkaar of zo.
Sleeprem is echt antiek. Combineert ook niet met disc. Disc icm velgremmen is geen overbodige luxe op een zware fiets (als je meer handen aan het stuur kunt hebben).
Dat denk ik ook, vandaar mijn scepsis bij Daiz's bewering dat hete schijven aan remkracht verliezen.
Ik heb het inderdaad over de voltooid verleden tijd, het filmpje van WimB is ook al weer uit 2010. Een mogelijkheid zou nog zijn om combilevers te gebruiken, zoals Magura ze heeft om met 1 hand toch 2 remmen te kunnen bedienen. Dat zou kunnen werken met hydraulische velg en schijfremmen, of je je daarmee niet andere uitdagingen op de hals haalt weet ik niet.Grandonneur schreef: ↑zo 29 aug, 2021 14:28Sleeprem is echt antiek. Combineert ook niet met disc. Disc icm velgremmen is geen overbodige luxe op een zware fiets (als je meer handen aan het stuur kunt hebben).