Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 992 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34687 berichten
-dubbel-
O, dan wil ik best wel een duit in het zakje doen.

Ik zie een nat weidegebied met op de achtergrond mogelijk een provinciale weg.
Het land in de verte lijkt zich een beetje te verheffen.
De brug kan niet in de regio Groningen, Zuidelijk Westerkwartier zijn want daar zijn dit soort bruggen allemaal vernieuwd.
De stuwwal kan Lutten- De Krim zijn of van Wolvega naar het zuiden of ergens waar de Reest een provinciale weg kruist.

Mijn eerste ingeving was ook omgeving Drentsche Aa.
Nee, mijn allereerste blik ging naar
Capture.jpg
maar daar ligt een aarden wal met een duiker en de achtergrond klopt ook al niet.
Lastig, lastig.
Poppink schreef:
do 26 aug, 2021 20:56
Hij vertelde dat er geen plekjes meer in Overijssel zijn.
Op, gewoon op.
Ik werd door deze tekst geïnspireerd.
Poppink schreef: Nee, mijn allereerste blik ging naar
Capture.jpg
maar daar ligt een aarden wal met een duiker en de achtergrond klopt ook al niet.
Geen idee waar dit is.
Op Google Maps naar Oude Borculoseweg gezocht en dit hier is hetzelfde als op de papieren kaart: https://www.google.nl/maps/@52.178211,6 ... a=!3m1!1e3
Maar bij het inzoomen daar waar het omcirkeld is, ligt hier geen bruggetje maar een dam.
Dus verder zoeken?
De fiets op het bruggetje is zwaar bepakt, dus op kampeerfietstocht. Gisteren ben ik bij de Klutenplas langs de Waddenzeedijk iemand tegengekomen met precies zo'n fiets en tassen. Was jij dat, JanH?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 27 aug, 2021 14:59
Dus verder zoeken?
Ja. Het rondje van Poppink lag ook in de verkeerde provincie (maar dat wist hij toen nog niet).

Nee, Martin, dat was ik niet. Vakantie is voorbij, nu weer aan het werk :cry:
Het bord van de LFroute naast de brug is van een vervallen route.
( of de foto moet van vorig jaar zijn)
https://www.nederlandfietsland.nl/lf-ro ... o#statuslf
De foto is van dit jaar.
Ik heb even op de site gekeken van de LF-routes, maar ik denk niet dat dit een onderdeel van een LF-route was. Wel van een andere route van dat rechthoekigbordje. Op deze nieuwe foto, origineel, heb ik dat bordje niet geblurd.

Bijlagen

Zo te zien in het grensgebied met Duitsland? In Westerwolde soms, met het Ruiten Aa-stroomgebied?
Ik dacht dat ik al een hint had gegeven over de provincie. Iemand schreef nl dat er geen plekjes meer in Overijssel zijn, ik gaf aan daardoor geïnspireerd te zijn…..
Het zou zo maar eens de brug over de Hollandergraven tussen Lattrop en Lage kunnen zijn.
Screenshot_20210828-010709.png
Dat is goed.
Het land in de verte lijkt zich een beetje te verheffen.
De foto is genomen richting Duitsland.
Google Maps noemt het water Hollandergraven, op het blauwe bordje staat echter Dinkelkanaal.
Poppink mag weer.
Poppink schreef:
za 28 aug, 2021 01:10
Het zou zo maar eens de brug over de Hollandergraven tussen Lattrop en Lage kunnen zijn.
Screenshot_20210828-010709.png
En dat maar een paar honderd meter van 't Huis te Brecklenkamp vandaan, die vroeger een jeugdherberg was en daar kwam ik vanaf 1970 heel vaak! In die tijd was het weggetje op de raadselfoto blijkbaar alleen voor boerengebruik en je lette tijdens het fietsen over verharde wegen niet zo op dat soort dingen. In 1948 waren m'n ouders in deze JH. op huwelijksreis per fiets, in 1985 volgden wij hun voorbeeld. :D
Ik heb wel een paar keer op de Brookmanweg de grens over gefietst naar Lage. Daar staat een watermolen en er is een hele pittoreske laan met historische boerderijen.
Bij de grens; mooi thema.
Poppink is vanmorgen wezen wandelen nabij de grens.
Onderstaande foto is genomen op ongeveer 3 keer zo grote afstand van de grens als de foto van JanH
DSC_4707.JPG
Hoe heet dit heideveld?

EDIT: Zoals de zwaluw vliegt zo'n 700 - 750 meter, mits in een rechte lijn gevlogen.
Gokje: Sallandse Heuvelrug met links in de verte de R.K. kerktoren van Nijverdal?
Links, verte, R.K. en kerktoren klopt, het overige niet.
Ik bedoel de grens met Duitsland.
Waar de grens tussen Salland en Twente ligt is sowieso onduidelijk.
Paardenslenkte?
Zoals ik al eerder heb geschreven; 'raadplaatje' niet te letterlijk nemen.
Duid maar eens.
Bij jouw laatste was ik toch ook helder?

Qua afstand tot de grens zit je goed, qua R.K. kerktoren, zendmast en ANWB richtingaanwijzer zit je er falikant naast.

24 uur na plaatsing volgt - indien nodig - de aanwijzing die de plek makkelijk vindbaar maakt.
De heide van Buurserzand met de kerktoren van Haaksbergen of Buurse?
Overijssel heeft een lange grens met Duitsland.
Je kiest zuidelijker maar je bent kouder.
tip: Hoge beboste zandgrond (rug), vaak te midden van lagere gronden.
Poppink schreef:
za 28 aug, 2021 13:16
EDIT: Zoals de zwaluw vliegt zo'n 700 - 750 meter, mits in een rechte lijn gevlogen.
Afrikaans of Europees?

Carl