Ik heb een Poison Chromat frame opgebouwd als vakantiefiets. Deze heeft schijfremmen en schuifpatten om de ketting/riem op te spannen. Ik heb hier mechanische BB7 schijfemmen op gezet (goede ervaring mee) maar merk dat dit niet heel handig is omdat de stang van het bagagedrager al bijna tegen de remklauw aankomt. In sommige standen van de schuifpad gaat het zeker niet passen. Dit komt omdat de BB7 nogal breed zijn. Een aantal (en misschien wel de meeste) hydraulische schuifremklauwen zijn veel smaller en dan lijkt de bagagedrager wel in alle standen van de schuifpad te passen. Ik zit er dus aan te denken om dan maar hydraulische remmen op de fiets te zetten. Mijn voornaamste eis hiervoor is dat het onderhoud minimaal moet zijn. Blokjes vervangen zal het probleem niet zijn maar veel meer dan dat zit ik niet op te wachten. Ik hoef zeker niet de top of the bill en een paar gram zwaarder is voor mijn ook geen probleem. Welke remmen zouden jullie adviseren?
Kun je met wat spacers de bagagedrager niet wat verder naar buiten krijgen? Switchen van type bagagedrager? Of misschien dat een andere diameter remschijf je klauw nog een wat gunstigere positie kan geven?PeeWee schreef: ↑di 24 aug, 2021 20:47In sommige standen van de schuifpad gaat het zeker niet passen. Dit komt omdat de BB7 nogal breed zijn. Een aantal (en misschien wel de meeste) hydraulische schuifremklauwen zijn veel smaller en dan lijkt de bagagedrager wel in alle standen van de schuifpad te passen.
Mechanisch zou je ook nog kunnen kijken naar TRP, maar geen idee hoe die vallen qua maat.
Hydraulisch heb ik zelf goede ervaringen met Hope. De huidige Shimano schijfremmen schijnen ook prima te zijn, zelfs al vanaf de lagere modellen die onder de Deore groep zitten.