Er worden "main-stream" toch ook al 25 jaar nauwelijks stalen frames verkocht? Of het is rommel, of het is hoogwaardig boutique. We zijn over gegaan naar Alu en dat heeft ook voor de consument wel voordelen gehad.Leon schreef: ↑vr 13 aug, 2021 11:06Oké, dan doe ik een gooi. De vraag was: "Waar ik echter niks over kan vinden is over het gebruik van een oude stalen toerfiets frame als basis, zoals bijvoorbeeld een oude Batavus Navajo. Weet iemand of hier een reden voor is?"
Ik denk dat het gewoon niet cool is. Te goedkoop, letterlijk. Mensen geloven daar niet in als het weinig kost. Dat zie je ook als mensen nieuwe fietsen kopen dat je je kennelijk niet meer met een fiets van minder dan 3500 euro kunt vertonen.
Een net stalen tourframe van een redelijke leeftijd is gewoon best zeldzaam en als je dan nog zaken als roest, deuken en de staat van de overige onderdelen meeneemt is het niet zo simpel. Terwijl een Alu Yakima (Mijn vrouw heeft er Europa mee door gecrosst) o.i.d. veel simpeler te vinden is.