Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nee maar het gaat om een tendens. De "boven ons gestelden" vertellen ons dat we minder moeten vliegen e.d. maar blijven zelf vrolijk doorgaan.
Ik heb dat nog geen 'boven ons gestelden' (?) horen beweren, laat staan de koning. Greenpeace wel, maar die is denk ik niet 'boven ons gesteld'. En ja, mooie praatjes hebben ze allemaal: de koning (vooral toentertijd Beatrix had er een handje van), de politici, Greenpeace, joukon, ik...
De Tweede Kamer heeft haar sterkere positie dan die Eerste Kamer gebruikt vanwege de toeslagenaffaire. Waarbij het uiteraard wel afhankelijk is van een meerderheid in die Tweede Kamer. Hierin zitten alle volksvertegenwoordigers (dus ook politici/volksvertegenwoordigers uit het demissionair kabinet).Senior2 schreef: ↑do 12 aug, 2021 09:18Dit demissionair kabinet zit al 5 maanden een vorming van een nieuw kabinet in de weg.
Als je nou toch graag naar iemand wil wijzen, wijs dan niet naar het kabinet maar naar de door ons gekozen 2de kamer. Die is eigenaar van het proces. De 2de kamer heeft iets naar zich toegetrokken waarvan men absoluut niet weet hoe men dat moet regelen. Dat toont de huidige gang van zaken aan.
De enige reden dat Rutte en Kaag aan zet zijn is omdat de 2de kamer die opdracht heeft gegeven. Rutte kan prima een snelle formatie willen, maar de kamer moet dat accorderen anders kan Rutte dat wel vergeten. Ik vraag me ook af wat vroeger de echte toegevoegde waarde was van de bemoeienis van het staatshoofd, maar de kamer heeft zelf beslist dat zij het beter kunnen en dit naar zichzelf toegetrokken. Uit alles blijkt dat de kamer wel deze macht wil hebben, wat ik trouwens heel begrijpelijk vind, maar dat ze geen idee hebben hoe hier handen en voeten aan te geven. Voor alle duidelijkheid, dit heeft niets te maken met voorkeur voor links of rechts, want de kamer is een verzameling van alle partijen.joukon schreef: ↑do 12 aug, 2021 13:05De Tweede Kamer heeft haar sterkere positie dan die Eerste Kamer gebruikt vanwege de toeslagenaffaire. Waarbij het uiteraard wel afhankelijk is van een meerderheid in die Tweede Kamer. Hierin zitten alle volksvertegenwoordigers (dus ook politici/volksvertegenwoordigers uit het demissionair kabinet).Senior2 schreef: ↑do 12 aug, 2021 09:18Dit demissionair kabinet zit al 5 maanden een vorming van een nieuw kabinet in de weg.
Als je nou toch graag naar iemand wil wijzen, wijs dan niet naar het kabinet maar naar de door ons gekozen 2de kamer. Die is eigenaar van het proces. De 2de kamer heeft iets naar zich toegetrokken waarvan men absoluut niet weet hoe men dat moet regelen. Dat toont de huidige gang van zaken aan.
Er zijn verkiezingen geweest. Rutte en Kaag uit demissionair kabinet zijn nu aan zet om een nieuw akkoord te schrijven.
Het was Rutte die een snelle formatie wilde op hoofdlijnen (zei hij 5 maanden geleden).
Leg mij eens uit wat de 2e Kamer hierin naar zich heeft toegetrokken?
Wat zou die 2e Kamer moeten regelen?
Ondertussen zijn er urgente crisis te regelen; stikstofcrisis, toeslagenaffaire afhandelen, Groninger aardbevingsschade afwikkelen, klimaatverandering, watersnoodramp, pandemie covid-19.
Dat wij burgers erbij nodig zijn moge duidelijk zijn. Het is wel aan de politiek om de regie op zich te nemen.
Nou zijn weer en klimaat niet echt hetzelfde. Daar moet je erg mee uitkijken. Neem onderstaand tekstfragment bijv.Leon schreef: ↑do 12 aug, 2021 18:25Ze werden deze week rechts ingehaald door de realiteit van het verschenen rapport, mede verlicht door nauwelijks te stoppen bosbranden en warm gemaakt door recordtemperaturen. Ze zijn dus een beetje overbodig aan het worden omdat ze de afgelopen 50 jaar te weinig bereikt hebben.
Dat beweer ik toch ook niet?!Man Met Fiets schreef: ↑do 12 aug, 2021 18:37Nou zijn weer en klimaat niet echt hetzelfde.Leon schreef: ↑do 12 aug, 2021 18:25Ze werden deze week rechts ingehaald door de realiteit van het verschenen rapport, mede verlicht door nauwelijks te stoppen bosbranden en warm gemaakt door recordtemperaturen. Ze zijn dus een beetje overbodig aan het worden omdat ze de afgelopen 50 jaar te weinig bereikt hebben.
Denk ik ook. En mede daarom kijkt men in de bubbel die wereldfietsers heet meestal wat anders tegen deze dingen aan, dan in de bubbel(s) waar Haarp- en aanverwante theorieën serieus genomen worden.
Zodra daar onder valt dat de rede en logica in een hoek gesmeten worden, feiten zoals natuurwetten tot meningen gereduceerd worden en vragen om argumenten niet eens begrepen worden ben ik er toch snel klaar mee.
Een groot deel van het leven blijkt volgens de wetten van de logica of natuurkunde niet sluitend rationeel te verklaren, bijvoorbeeld menselijk gedrag, ongrijpbare zaken waar je hoop uit kunt putten, of ergens wel of juist niet van kunnen genieten, zoals fietsen.